search
ثبت نام / ورود

چگونگی تآثیر پیلاتس بر کاهش وزن


نفیسه نفیسه معینی راد 358 بازدید ۱۴۰۲/۰۴/۱۱

اگر تا به حال به باشگاه ورزشی سر زده باشید، به احتمال زیاد نام ورزش پیلاتس را شنیده‌اید. امروزه ورزش پیلاتس به یکی از پرطرفدارترین ورزش‌های روز دنیا تبدیل شده است و افراد بسیاری دوست دارند حرکات پیلاتس را یاد بگیرند و تآثیر آن را بر بدن خود بدانند. در واقع پیلاتس یک فعالیت ورزشی کم تآثیر است. بنابراین، بسیاری ممکن است آن را بدیهی‌ترین انتخاب برای کاهش وزن قابل توجه یا مؤثر در نظر نگیرند. با این حال، پیلاتس به دلایل مختلف می‌تواند یک ابزار کاهش وزن قدرتمند برای بسیاری از افراد باشد. در ادامه‌ی این مقاله توضیح مختصری درباره‌ی ورزش پیلاتس می‌دهیم، سپس به طور کامل مواردی مانند: آیا واقعاً پیلاتس بر کاهش وزن مؤثر است؟، چگونگی کاهش وزن با پیلاتس، میزان کالری سوزی با پیلاتس و در نهایت تمرین لازم برای کاهش وزن با پیلاتس را شرح خواهیم داد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب از اسپرت کالا با ما همراه باشید.

تعریف پیلاتس 

ورزش پیلاتس توسط فردی به نام جوزف پیلاتس در اوایل دهه 1900 ابداع شد. جوزف ورزشکار و مربی بدنی بود و طی سالیان متمادی روی تمرینات استقامتی و قدرتی کار می‌کرد. ورزش پیلاتس حدوداً از ترکیب 50 تمرین مختلف برای تقویت عضلات بدن تشکیل می‌شود. یکی از ورزشکاران حوزه پیلاتس بیان می‌کند: تمرینات این نوع ورزش می‌تواند بر پایداری و بهبود گروه‌های عضلانی مختلف بدن تآثیر گذار باشد. برای آشنایی بیشتر با این ورزش پرطرفدار می‌توانید به دو مقاله‌ی مجزای ما با عنوان‌های پیلاتس چیست و چگونه به تناسب اندام کمک می‌کند؟ و ورزش پیلاتس چیست مراجعه کرده و مطالب مفید موجود در آن‌ها را مطالعه کنید.

آیا پیلاتس می‌تواند در کاهش وزن مؤثر باشد یا اساساً روی قدرت اصلی بدن تمرکز دارد؟

در جواب می‌توان گفت بله، پیلاتس می‌تواند در کاهش وزن به طور کلی مؤثر باشد، نه این که فقط روی قدرت مرکزی  بدن تمرکز کند. این ورزش ترکیبی از تمرینات قدرتی، انعطاف پذیری و کاردیو برای سوزاندن کالری است. تحقیقات نشان می‌دهد که پیلاتس می‌تواند ترکیب بدن را بهبود بخشد و توده‌ی عضلانی بدون چربی را افزایش دهد و به کاهش وزن کمک کند. حتماً برایتان سؤال پیش آمد که چگونه این اتفاق می‌افتد؟! ادامه مطلب را مطالعه کنید.

پیلاتس چگونه به کاهش وزن بدن کمک می‌کند؟  

برخلاف بسیاری از تمرینات با شدت بالا، پیلاتس مقدار قابل توجهی کالری نمی‌سوزاند، اما مطالعات نشان داده‌اند که می‌تواند وزن بدن را کاهش دهد. یک مطالعه در سال 2021 نشان داد که پیلاتس به طور مؤثر وزن بدن و درصد چربی بدن را در شرکت کنندگان دارای اضافه وزن یا چاقی کاهش می‌دهد. این اثرات تنها در افراد چاق بارزتر بود. علاوه بر این، این مطالعه نشان داد که هر چه مدت طولانی‌تری پیلاتس انجام شود، کاهش وزن بیشتر می‌شود. علاوه بر این، پیلاتس به ویژه برای افراد چاق یا افرادی که دارای اضافه وزن هستند، مؤثر است زیرا فشاری مشابه برخی از اشکال دیگر ورزش‌ها، مانند دویدن یا شنا بر مفاصل وارد نمی‌کند. به  طور کلی کاهش وزن نتیجه حفظ کمبود کالری است. کسری کالری به این معنی است که فرد کالری بیشتری نسبت به مصرف خود مصرف می‌کند. این می‌تواند به دلیل عوامل زیادی از جمله ورزش و رژیم غذایی، متابولیسم، ژنتیک و شرایط مختلف بدنی باشد. 

پیلاتس چگونه به کاهش وزن بدن کمک می‌کند؟  

پیلاتس چه مقدار کالری می‌سوزاند؟

میزان کالری که با پیلاتس می‌سوزانید قطعاً به وزن فعلی شما بستگی دارد. هم‌چنین ارتباط پیلاتس و لاغری به عواملی چون انجام تمرینات تشک یا اصلاح کننده و میزان دشواری تمرینات شما بستگی دارد. به عنوان مثال برای کسی که حدود 68 کیلوگرم وزن دارد، یک کلاس 50 دقیقه پیلاتس در سطح مبتدی تقریباً 175 کالری می‌سوزاند، در صورتی که یک کلاس پیشرفته 50 دقیقه‌ای حدود 254 کالری را از بین می‌برد. به طور کلی لاغری با پیلاتس زمانی امکان پذیر است که چندین بار در هفته و به طور منظم انجام شود.

لازم به ذکر است بدانید در کلاس حرکات اصلاحی پیلاتس یا هر تمرین پیلاتس اگر در آن ضربان قلب خود را افزایش دهید، کالری بیشتری می‌سوزانید. برای کم کردن نیم کیلوگرم از وزن خود، می‌بایست حدود ۳.۵۰۰ کالری بسوزانید و برای دریافت بهترین نتیجه بهتر است پیلاتس را با ورزش‌های دیگر ترکیب نمائید.

تمرین پیلاتس با حلقه پیلاتس

هر چند وقت یک بار یک فرد باید آن را تمرین کند؟

یک مرور سیستماتیک قدیمی‌تر از مطالعات روی تأثیرات پیلاتس بر ترکیب بدن، که در مجله Bodywork and Movement Therapies منتشر شد، نشان داد که انجام 60 دقیقه تمرین پیلاتس، 5 بار در هفته به مدت 4 هفته، برای ارتقاء تغییرات در ترکیب بدن بهترین نتیجه است. توصیه می‌شود که بزرگسالان 150 دقیقه فعالیت متوسط تا شدید در هفته انجام دهند.

38cm Trendy pilates ring Agilinex pilates ball Agilinex pilates bar
خرید حلقه پیلاتس Trendy خرید توپ پیلاتس Agilinex خرید میله پیلاتس Agilinex

سخن نهایی 

در این مقاله به بررسی چگونگی تآثیرات ورزش پیلاتس بر کاهش وزن بدن پرداختیم. ورزش پیلاتس برای لاغری شکم و کاهش وزن اثرگذار است، اما توجه داشته باشید تمرکز بر روی رژیم غذایی نیز به همین اندازه دارای اهمیت است. به عبارتی زمانی بهترین نتیجه را از پیلاتس دریافت خواهید کرد که رژیم غذایی سالمی هم داشته باشید. وعده‌ها و میان وعده‌های سالم به همراه پروتئین، سبزیجات، میوه‌ها و غلات کامل بخورید. اگر هدف شما لاغر شدن و رسیدن به اندامی ایده‌آل است، پیلاتس را وارد برنامه‌ی زندگی خود کنید. در نتیجه، این تحقیق نشان می‌دهد که پیلاتس نه تنها برای تقویت قدرت بدن مؤثر است، بلکه می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند.


برچسب‌ها

محصولات پیشنهادی