search
ثبت نام / ورود

معرفی ترامپولین ورزشی و انواع آن


نفیسه نفیسه معینی راد 188 بازدید ۱۴۰۲/۰۴/۰۶

یکی از ورزش‌های عالی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان استفاده از ترامپولین است. استفاده از این وسیله‌ی ورزشی یک تیر با دو نشان زدن است، بدین معنی که با ترامپولین هم می‌توانید ورزش کنید و هم تفریح مهیجی را تجربه نمائید. در صورتی که قصد خرید انواع ترامپولین با قیمت مناسب را دارید، لازم است در ابتدا با این نوع از تجهیزات، ویژگی و انواع آن‌ها آشنا شوید، چرا که خرید یک ترامپولین دارای ویژگی و استانداردهای لازم برای جلوگیری از آسیب‌های مختلف اهمیت زیادی دارد. در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی ترامپولین ورزشی

ترامپولین (Trampoline) یک اختراع در قرن بیستم با سابقه‌ای غنی است که در سیرک، المپیک و حتی ناسا به کار برده می‌شود. ژیمناستیک آلمانی-آمریکایی، نیسن ترامپولین را در دهه 1930 با استفاده از لوله داخلی لاستیک و قطعات ضایعاتی فولاد اختراع کرد. در ابتدا نیسن آن را به عنوان ابزاری برای کسب آمادگی بیشتر برای اجرای سیرک خود ابداع کرد و سپس آن را توسعه داد تا افراد بیشتری بتوانند از آن برای آموزش حرکات آکروباتیک استفاده کنند. ترامپولین در دهه 1950 به عنوان یک مرکز بازی برای کودکان در پمپ بنزین‌ها و مراکز خرید و سرگرمی معروف شد. در حین جنگ جهانی دوم، مدرسه پرواز نیروی دریایی ایالات متحده برای آموزش به نیروهای خلبان و ناوبر خود ترامپولین را به کار گرفت. ناسا هم‌چنین از آن برای آماده‌سازی فضانوردان خود برای سفرهای فضایی استفاده کرد. ترامپولین از سال 1997 به ورزش المپیک تبدیل شد. 

ویژگی‌های ترامپولین مناسب

ترامپولین‌های بادوام دارای قاب‌های فلزی، طراحی ساده و سطح نرم هستند، هم‌چنین از فنرهای قابل اطمینان، بندهای کشی یا طناب‌های بانجی برخوردارند. اگر ترامپولین خانگی شما به مرور زمان آسیب دید، نباید هرگز خودتان یا دیگران از آن استفاده کنید. قسمت شکسته یا پاره شده را بلافاصله جایگزین یا تعمیر کنید.

نکته مهمی که باید در نظر بگیرید، نظرات واقعی کاربران است. ما به شدت به نظرات کاربرانی که از ترامپولین‌های انتخابی استفاده کرده بودند تکیه کردیم چون هنگامی که بحث دوام مطرح می‌شود بهترین ملاک برای ارزیابی دوام یک کالا، گذر زمان است. برای این کار می‌توانید با کارشناسان ما در اسپرت کالا تماس گرفته و اطلاعات لازم را کسب نمائید.

ویژگی‌های ترامپولین مناسب

انواع ترامپولین

به طور کلی، انواع مختلف ترامپولین‌ها عبارتند از:

1. ترامپولین دایره‌ای: ترامپولین دایره‌ای رایج‌ترین انواع ترامپولین می‌باشد که در حیاط خلوت شخصی خانه‌ها هم قابل مشاهده است. این ترامپولین‌ها برای استفاده در فضای باز عالی هستند و عموماً در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. طراحی فنردار دایره‌ای این ترامپولین خطرات صدمه دیدن شما را کاهش می‌دهد. وقتی روی این نوع ترامپولین‌ها می‌پرید، طبیعتاً آن‌ها شما را به مرکز باز می‌گردانند. این کار احتمال افتادن شما از ترامپولین را کاهش می‌دهد. این طرح برای استفاده در فضای باز بسیار مناسب است، زیرا از افتادن افراد جلوگیری می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بر سرگرمی تمرکز کنند. اگر بودجه کم​​​​​​ی دارید خرید این مدل ترامپولین پیشنهاد می‌شود.

2. ترامپولین مستطیلی: یکی دیگر از انواع ترامپولین، ترامپولین‌های مستطیلی است که پرش روی آن‌ها بسیار متفاوت از ترامپولین دایره‌ای می‌باشد. آن‌ها الگوی پرش متفاوتی دارند و اغلب توسط متخصصان ترجیح داده می‌شوند. افرادی که در تمرینات ژیمناستیک به طور مرتب از ترامپولین استفاده می‌کنند، اغلب این مدل‌های مستطیلی را خریداری می‌کنند. آن‌ها برای افرادی که فضای زیادی ندارند بسیار مناسب است، زیرا اندازه‌های کوچک‌تری دارند و به دلیل شکل آن‌ها می‌توان راحت‌تر بر روی آن‌ها مانور داد.

3. ترامپولین مربعی: یکی از محبوب‌ترین انواع ترامپولین، ترامپولین مربعی است. ترامپولین‌های مربعی پیچ می‌شوند و به عنوان نوعی پل بین مدل‌های دایره‌ای و مستطیلی عمل می‌کنند. اگر به تازگی کار خود را شروع کرده‌اید خرید یکی از این موارد عالی خواهد بود. آن‌ها برای افرادی که در شرایط خاص تمرین می‌کنند مناسب است. هم‌چنین برای کمی تفریح مناسب خواهند بود. ترامپولین مربعی به اندازه مدل‌های مستطیلی گران قیمت نیستند و از نظر ایمنی هم مشابه مدل‌های دایره‌ای هستند. ترامپولین‌های مربعی قابل استفاده در فضای داخلی و فضای باز هستند.اگر می‌خواهید در کنار سرگرمی کمی تمرین کنید، این یک ترامپولین کاربردی برای شماست. وقتی ترامپولین را صرفاً برای اهداف تفریحی می‌خواهید، خرید یک ترامپولین گرد مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. 

4. ترامپولین شش و هشت ضلعی: شکل نهایی در انواع ترامپولین که باید از آن آگاه باشید ترامپولین شش و هشت ضلعی است. افراد زیادی هستند که مالکیت این ترامپولین‌های شش و هشت ضلعی را به دلیل بزرگی آن‌ها دوست دارند. وقتی می‌خواهید افراد زیادی را به طور همزمان روی ترامپولین پرتاب کنید، داشتن یک مدل هشت ضلعی و یا شش ضلعی کاملاً معقول است. این نوع ترامپولین مساحت بسیار وسیعی دارد که امکان لذت بردن همزمان افراد بیشتری را فراهم می‌کند.

ترامپولین هشت ضلعی

5. مینی ترامپولین: اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید یا واقعاً از نظر فضا محدود هستید، مینی ترامپولین ممکن است همان چیزی باشد که در جلسه تمرین خود به دنبال آن هستید. مینی ترامپولین بهترین جایگزین برای سالن‌های ورزشی در عصرهای سرد زمستان خواهد بود. 

6. ترامپولین آبی: ترامپولین‌های آبی کمی متفاوت از انواع ترامپولین موجود در این لیست هستند. آن‌ها در مقایسه با سایر ترامپولین‌ها سرگرمی مشابهی را ارائه می‌دهند، اما این فقط یک فعالیت کاملاً متفاوت است. اگر قبلاً ترامپولین آبی ندیده‌اید، باید بدانید که این یک پد بادی است که مردم روی آن می‌پرند. این ترامپولین‌های آبی اغلب بسیار بزرگ هستند و مردم را به هوا پرتاب می‌کنند. ترامپولین‌هایی از این قبیل باید در آب‌های طبیعی بزرگ مورد استفاده قرار گیرند.

7. ترامپولین در قفس: ایمنی یک نگرانی بزرگ برای بسیاری از افرادی است که ترامپولین خریداری می‌کنند. ترامپولین قفسی یکی از ایمن‌ترین انواع ترامپولین است. این ترامپولین‌ها می‌توانند ساعات مفرح زیادی را برای کودکان و بزرگسالان فراهم کنند. تنها مشکل این نوع ترامپولین این است که گاهی اوقات افراد بر اثر تصادفات مجروح می‌شوند. البته این غیر معمول نیست و گاهی اتفاق می‌افتد که کسی از ترامپولین بیرون پرت شود.

8. ترامپولین بدون فنر: یک نوع ترامپولین بدون فنر در بازار وجود دارد که می‌تواند جالب توجه باشد. این ترامپولین‌ها هر روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند، زیرا به عنوان گزینه ایمن‌تری در نظر گرفته می‌شوند. یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌ها در مورد پریدن روی ترامپولین، صدمه زدن به خود بر روی یکی از فنرها است. در صورت خرابی فنر، می‌تواند صدمه جدی به فرد وارد کند.

Hexagonal trampoline with Agilinex handle Circular trampoline with Agilinex handle
خرید ترامپولین شش ضلعی با دسته Agilinex خرید ترامپولین دایره‌ای با دسته Agilinex

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با ترامپولین و انواع آن، هم‌چنین ویژگی‌های هر کدام از ترامپولین‌ها آشنا کنیم. ترامپولین در واقع از جمله تجهیزاتی است که برای بازی، سرگرمی و تخلیه‌ی انرژی استفاده می‌شود و برای سلامت جسم و روح اهمیت بسیار زیادی دارد. امیدواریم که با این مقاله بتوانید مناسب‌ترین نوع ترامپولین را خریداری کنید.


برچسب‌ها

محصولات پیشنهادی