search
ثبت نام / ورود

ورزش یوگا و هشت مزیت آن برای بدن


نفیسه نفیسه معینی راد 266 بازدید ۱۴۰۲/۰۴/۰۶

این روزها عنوان یوگا برای همه کلمه‌ای کاملاً شناخته شده است؛ گرچه شاید بسیاری از افراد هنوز هم به طور دقیق ندانند، یوگا چیست و چه اهمیتی دارد، اما بدون شک بارها و بارها نام این ورزش به گوششان خورده است. در این مقاله به بررسی موضوعاتی از قبیل  آشنایی بیشتر با ورزش یوگا و هشت مزیت یوگا برای بدن می‌پردازیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. 

آشنایی بیشتر با ورزش یوگا

در حقیقت ریشه‌ی ورزش یوگا (Yoga) به کلمه‌ی یوج سانسکریت بر می‌گردد.  برخی نیز باور دارند که Yoga از واژه‌ی پارسی «یوغ» گرفته شده ‌است، یوغ به معنای اتحاد و پیوستن است. کلاس یوگا به هدف یک زندگی متعادل و شاد بنیانگذاری شد. یوگا و انجام حرکات ورزشی آن به شما کمک می‌کند تا بر قسمت‌های خاصی از بدن، ذهن و روحتان متمرکز شوید.

بر خلاف تصور برخی افراد یوگا فقط حبس کردن نفس و دراز کشیدن نیست بلکه یک نوع مکانیسم است که می‌تواند شما را به یک دنیای واقعی و مهیج برساند. اگر فرد این اجازه را به انرژی بدنش انتقال دهد، بدن فرد نیز این حس را ناخودآگاه گسترش خواهد داد. این کار قابلیت این را دارد که با بالا بردن تمرکز و قدرتمند کردن حس، شما را به این مرحله از قدرت برساند که بتوانید قسمتی از وجود خودتان را بخشی از کل جهان بدانید و همه‌ی کارها را انجام دهید، به این اتحاد یک اتحاد یوگایی گفته می‌شود که فقط یوگا قادر به خلق آن است. به  طور کلی هدف یوگا به وجود آوردن یک هارمونی روح، مغز و بدن است. زمانی که شما بتوانید تمامی تمرینات یوگا را به درستی انجام دهید قادر به نشان دادن بهترین نوع از توانایی‌های خود خواهید شد.

آشنایی بیشتر با ورزش یوگا

هشت مزیت یوگا برای بدن

ورزش یوگا مزایای زیادی دارد که به دو دسته فواید جسمی و فواید ذهنی تقسیم می‌شود، که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت: 

1. بهبود قدرت، تعادل و انعطاف پذیری بدن: حرکات آهسته و تنفس عمیق در تمرینات یوگا باعث افزایش جریان خون و گرم کردن ماهیچه‌ها می‌شود، در حالی که گرفتن ژست می‌تواند باعث افزایش قدرت شود.

2. تسکین کمر درد: یوگا برای کاهش درد و بهبود تحرک در افراد مبتلا به کمر درد به همان اندازه که کشش اساسی انجام می‌شود، مفید است. پزشکان کالج آمریکا یوگا را به عنوان اولین درمان برای کمردرد مزمن توصیه می‌کنند.

3. کاهش علائم آرتریت: بر اساس بررسی جانز هاپکینز از 11 مطالعه اخیر، نشان داده شده است که یوگا ملایم به طور قابل توجهی برخی از ناراحتی‌های مفاصل حساس و متورم را برای افراد مبتلا به آرتریت کاهش می‌دهد.

4. بهبود بیماری‌های قلبی: تمرین منظم یوگا ممکن است سطح استرس و التهاب سراسر بدن را کاهش دهد و به سلامت قلب کمک کند. چندین عامل مؤثر در بیماری قلبی، از جمله فشار خون بالا و اضافه وزن، نیز از طریق یوگا قابل رفع است.

5. بهبود کیفیت خواب: تحقیقات نشان می‌دهد یک روال منظم یوگا قبل از خواب می‌تواند به شما کمک کند تا ذهنیت درستی داشته باشید و بدن خود را برای به خواب رفتن و خواب ماندن آماده کنید.

6. کاهش استرس: انجمن روانشناسی آمریکا اخیراً بیان کردند که 84% از بزرگسالان آمریکایی تأثیر استرس طولانی مدت را احساس می‌کنند. بنابراین، منطقی است که ششمین دلیل در مورد این که مردم چرا یوگا انجام می‌دهند، برای کاهش استرس است. خوشبختانه، علم تأیید می‌کند که یوگا، و به خصوص آسانا، در کاهش استرس عالی است. اما به یاد داشته باشید تمرینات فیزیکی تنها یکی از جنبه‌های یوگا است. مدیتیشن و آیین‌های شنیداری همگی به طور قابل توجهی تنش و استرس را کاهش می‌دهند.

هشت مزیت یوگا برای بدن

7. بهبود روحیه: دانشمندان تصور دارند که اختلال افسردگی اساسی (MDD) یکی از شایع‌ترین اختلالات سلامت روان در جهان است. یک تحقیق در سال 2017 از 23 مداخله که به بررسی اثرات درمان‌های مبتنی بر یوگا بر علائم افسردگی می‌پردازد، این تحقیق به طور عمده به این نتیجه رسید که یوگا اکنون می‌تواند یک درمان جایگزین مؤثر برای MDD در نظر گرفته شود. هم‌چنین این تحقیقات نشان داده است که هم درمان‌های یوگا مبتنی بر حرکت و هم تمرین‌های مبتنی بر تنفس به طور قابل ‌توجهی علائم افسردگی را بهبود می‌بخشند.

8. کاهش اضطراب: انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا اخیرا اعلام کرده است، اختلالات اضطرابی ممکن است شایع‌ترین اختلالات سلامت روان در ایالات متحده باشد. تعدادی از اختلالات اضطرابی مختلف مانند اختلال اضطراب فراگیر، اضطراب اجتماعی و فوبیای خاص وجود دارد. حتی گاهی اوقات استرس مزمن را می‌توان به عنوان یک اختلال اضطرابی طبقه‌بندی کرد. مطالعات متعددی نشان می‌دهد که یوگا ممکن است به عنوان یک درمان جایگزین برای اختلالات اضطرابی مؤثر باشد، اگرچه تعدادی از محققین قبل از بیان قطعی، مطالعات تکراری بیشتری را درخواست دادند و نتیجه نهایی این بود که یوگا نیدرا، که یک اسکن بدن/مدیتیشن هدایت شده است، به طور قطعی علائم اضطراب را کاهش می‌دهد.

Agilinex folding yoga mat Don't Yoga Like the Galaxy 6mm Agilinex Act Earlier 6mm Yoga Mat
خرید مت یوگا تاشو Agilinex خرید مت یوگا طرح گلکسی Agilinex خرید مت یوگا Act Earlier

سخن پایانی

از آن جایی که بحث یوگا و فواید بی‌شمار آن بسیار پرطرفدار بوده و هست، ما در مقالات بعدی با عناوینی چون آموزش حرکات یوگا برای کاهش استرس و بهترین پوزیشن‌های یوگا برای تمرینات قدرتی را به طور کامل برای شما عزیزان شرح داده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به این مقالات رجوع کنید. ممنون که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید.


برچسب‌ها

محصولات پیشنهادی