search
ثبت نام / ورود

ورزش کراس فیت و فواید آن


نفیسه نفیسه معینی راد 192 بازدید ۱۴۰۲/۰۴/۰۶

ورزش کراس فیت چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

حتما این سوال برای شما هم پیش آمده که ورزش کراس فیت چیست و برای چه کسانی مناسب است؟ این ورزش توسط فردی به نام گرگ گلسمن ثبت و بنیان گذاری شد. کراس فیت برای کسانی که به دنبال تناسب اندامی همراه با برنامه و رژیم غذایی هستند مناسب می‌باشد. همانطور که میدانید ورزش کراس فیت از چند سال پیش میان بانوان و آقایان از جایگاه و محبوبیت خاصی برخوردار شد. اما دلیل محبوبیت و علاقه مندی افراد به این ورزش چیست؟ در ادامه ی مقاله به طور کامل با این رشته ی ورزشی آشنا خواهید شد. مانند بسیاری از رشته های ورزشی، کراس فیت هم با مزایا و معایبی همراه است و اگر بخواهیم این رشته ورزشی را بین رشته های مختلف ورزشی دسته بندی کنیم باید کراس فیت را جزء ورزش های سنگین دسته بندی کنیم. یکی از پرتکرار ترین سوال ها در رابطه با این رشته ورزشی این است که: ورزش کراس فیت برای چه کسانی مناسب است؟ در جواب این سوال باید بگوییم به طور کلی کراس فیت مکمل دیگر رشته های ورزشی است. کسب اطلاعات بیشتر در فروشگاه ورزشی اسپرت کالا.

مرد و زنی در حال تمرینات کراس فیت با بتل روپ

پاسخ به سوال ورزش کراس فیت چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

ورزش کراس فیت همچنین میتواند برای ورزشکاران دیگر نیز مفید باشد. از جمله رشته های ورزشی مکمل این رشته میتوان به ورزشکاران رشته های زیراشاره کرد:

  • وزنه برداری:
    ورزشکارانی که در تمرینات وزنه برداری خود از کراس فیت هم استفاده می کنند در مقایسه با ورزشکارانی که از تمرینات عادی استفاده می کنند قدرت بدنی بیشتری دارند.
  • دوی سرعت:
    ورزشکارانی که در رشته دوی سرعت فعالیت می کنند به دلیل اینکه باید حرکات ورزشی طولانی و پشت سر هم داشته باشند با ورزش کراس فیت و ترکیب آن با حرکات و تمرینات ورزشی عمومی میتوانند به عملکرد هرچه بیشتر و بهتر سیستم بدنی خود ،مانند ارتقا سیستم قلب و عروق و سیستم های خونرسانی خود کمک کنند.
  • بدنسازان و افرادی که ورزش های استقامتی انجام می دهند:
    ورزشکاران رشته ی بدنسازی و ورزش های استقامتی با انجام تمرینات ورزشی مختص به رشته ی خودشان، پیشرفت آنها فقط محدود به داشتن بدنی عضلانی می شود، اما با ترکیب تمرینات کراس فیت و تقویت جنبه های مختلفی از بدنسازی مانند: استقامت، مستحکم شدن عضلات و قدرت. عضلات بدنی خود را بهبود بخشیده و پیشرفت گسترده تری خواهند شد.
  • ورزش هایی که با تمرینات سخت و سنگین همراه هستند:
    افرادی که تمرینات سخت و سنگینی انجام می دهند معمولا به دنبال چربی سوزی و کاهش وزن هستند. با انجام همزمان این تمرینات و کراس فیت قدرت بدنی فرد افزایش می یابد و دیگر نیازی به انجام و تکرار هر روز این تمرینات سخت و سنگین نیست چرا که مکمل هم هستند و با کراس فیت از لحاظ زمانی، همزمان این تمرینات سخت و سنگین کاهش می یابد. چربی سوزی، کاهش وزن و عضلاتی قدرتمند از مزیت های سلامتی برای ورزشکاران این رشته ورزشی است.

حال که به سوال ورزش کراس فیت چیست و برای چه کسانی مناسب است؟ پاسخ دادیم شاید سوال بعدی شما انواع حرکات ورزشی کراس فیت باشد که شامل:

  1. وزنه برداری با انواع میله ها و وزنه ها
  2. حرکات بدنی انفجاری با وسایل ورزشی کراسفیت
  3. پرش های پلیومتریک با جامپ باکس
  4. تمرین با وزنه کتل بل
    ورزش کراس فیت 10 مزیت دارد که عبارتند از:
  • استقامت فیزیکی
  • استقامت تنفسی
  • استقامت قلبی
  • استقامت بدنی
  • سرعت
  • تعادل
  • هماهنگی
  • قدرت
  • چابکی و فرزی
  •  انعطاف پذیری

ورزش کراس فیت و طراحی آن به گونه ای است که عملکرد فیزیکی بدن خود را در انجام فعالیت های روزانه مثل برداشتن لوازم از زمین و یا شرکت کردن در مسابقات متوجه خواهید شد.

مردی در حال تمرینات کراس فیت با هالتر

فواید ورزش کراس فیت :

  • انطباق پذیری و تنفسی راحت تر: با انجام حرکات مختلف در ورزش کراس فیت ورزشکاران قسمت هایی از بدن خود مانند رباط، ماهیچه و مفصل های خود را قدرتمند تر می کنند. تمرینات ورزشی کراس فیت با برنامه ریزی کامل محدوده ی بسیار وسیعی از ماهیچه ها و عضلات را تقویت می کند و از این رو باعث می شود فرد تعادل، قدرت، انعطاف پذیری و سلامتی و آمادگی جسمانی بهتری داشته باشد.

  • کاهش وزن: در یک تحقیق در رابطه با افرادی که قصد کاهش وزن داشتند گروهی از افراد که با ورزش کراس فیت اقدام به کاهش وزن کرده بودند توانستند نتیجه ی بهتری نسبت به افرادی که از روش های دیگری برای کاهش وزن اقدام کرده بودند به دست بیاورند. به طور کلی از رابطه ی مستقیم چربی سوزی و مصرف کردن اکسیژن در کاهش وزن نمی توان غافل شد و ورزش کراس فیت نیز به عنوان یک ورزش قدرتی با میزان بالای مصرف اکسیژن در کاهش وزن افراد نتیجه ی مطلوب تری در مقایسه با دیگر ورزش ها دارد.

    اکثر مردم به دلیل مشغله های کاری فراوانی که دارند زمان مناسبی برای ورزش کردن ندارند برای این دسته از افراد ما ورزش کراس فیت را پیشنهاد می کنیم. زیرا با تحقیقاتی که در رشته های ورزشی صورت گرفته است انجام ورزش هایی که زمان آنها کوتاه و با شدت بیشتری همراه است با کنترل کردن شدت آنها می توان نتایج مطلوب تری را مشاهده کرد و به تناسب اندام مورد نظر خود رسید.


برچسب‌ها بالا تن تست

محصولات پیشنهادی