search
ثبت نام / ورود

هفت مزیت استفاده از هولاهوپ هوشمند


نفیسه نفیسه معینی راد 2067 بازدید ۱۴۰۲/۰۴/۰۷

آیا عاشق تناسب اندام و باریک کردن کمر خود هستید اما به دلیل مشغله‌های روزانه زمان کافی برای رفتن به باشگاه را ندارید؟ اگر چنین است، باید از یک هولاهوپ یا حلقه لاغری استفاده کنید! احتمالاً با هولاهوپ (Hula hoop) آشنایی دارید، حلقه لاغری یا همان هولاهوپ یک وسیله ورزشی - تفریحی فوق العاده جذاب برای تقویت عضلات شکم و پهلوها، هم‌چنین یک قاتل تمام عیار برای از بین بردن چربی‌های اضافه‌ی نواحی شکم و پهلوهای شما می‌باشد. هولاهوپ در دو مدل ساده و هوشمند با سایز و اندازه‌های مختلف در بازار وجود دارد. هولاهوپ هوشمند یک ایده‌ی کاملاً جدید است، در حالی که هولاهوپ ساده یک اسباب بازی کلاسیک کودکان است، هولاهوپ هوشمند ابزاری مناسب جهت تناسب اندام به شمار می‌آید. در این مقاله قصد داریم به تعریف هولاهوپ هوشمند، هفت مزیت استفاده از آن و در نهایت نکات مهم استفاده از هولاهوپ بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تعریف هولاهوپ هوشمند

برخلاف حلقه‌های سنتی، هولاهوپ‌های هوشمند دارای یک حلقه ثابت هستند که دور کمر شما بسته می‌شوند و قسمت وزن دار با طناب متصل و از حلقه آویزان می‌شوند. قسمت وزن دار در جایی که متصل است، آن نقطه می‌تواند در اطراف حلقه، روی یک محور انعطاف پذیر چرخشی بلغزد و در اطراف بدن شما حرکت کند. برخی حلقه‌های هولاهوپ یکسره بوده و برخی دیگر نیز قابلیت جدا شدن از هم و اتصال مجدد را دارند. 

اگر هدف از هولاهوپ زدن سوزاندن کالری باشد باید از حلقه‌هایی استفاده کنید که سبک هستند و ضخامت کم‌تری دارند، اما حلقه‌های سنگین که برجستگی‌هایی نیز دارند با ضربات شدید بر شکم و پهلو باعث لاغری زود هنگام می‌شوند.  شما عزیزان می‌توانید برای آشنایی بیشتر با ابزارهای مؤثر در تمرینات نواحی شکم و پهلو به مقاله‌ای مجزا با عنوان بهترین ابزارهای تمرینات شکم و پهلو مراجعه کنید. 

نحوه‌ی استفاده از هولاهوپ هوشمند

هولاهوپ هوشمند یک حلقه‌ی پلاستیکی است که می‌توان اندازه‌ی آن را تنظیم کرد تا به خوبی دور کمر شما قرار گیرد. هنگامی که در جای خود قرار گرفتید، می‌توانید شروع به چرخاندن باسن خود کنید تا قسمت وزن دار حلقه در اطراف شما پرواز کند. برخی از هولاهوپ‌های هوشمند دارای قسمت‌های داخلی هستند که هنگام حرکت به داخل بدن شما فشار می‌آورند و به شما کمک می‌کنند در حین تمرین ماساژ دریافت کنید، هم‌چنین ادعا شده است که این عمل ماساژ به جابه‌جایی چربی دور کمر کمک می‌کند. هولاهوپ هوشمند هم‌چنین دارای نمایشگرهایی است که به شما امکان می‌دهد در مدت زمان تمرین، کالری سوزانده شده، تعداد حلقه‌ها و عملکرد باتری خود را مشاهده نمائید.

نحوه‌ی استفاده از هولاهوپ هوشمند

هفت مزیت استفاده از هولاهوپ هوشمند

هولاهوپ هوشمند یک وسیله ورزشی- تفریحی است که با انجام تمرین با آن می‌توانید متوجه اهمیت آن برای ایجاد عضلاتی قوی و استایلی کاملاً استوار و مستحکم برای خود شوید. فواید استفاده از هولاهوپ هوشمند عبارت است از:

1) بهبود سلامت هوازی بدن: وزارت بهداشت و خدمات انسانی توصیه می‌کند حداقل 150 دقیقه ورزش هوازی در هفته با شدت متوسط یا 75 دقیقه ورزش هوازی با شدت بالا انجام دهید. برخی از مزایای فعالیت‌های هوازی عبارتند از: قلب و ریه‌های قوی‌تر، بهبود جریان خون، خطر کمتر بیماری قلبی عروقی، سیستم ایمنی قوی‌تر، بهبود عملکرد مغز و سطوح استرس پایین‌تر.

2) افزایش کالری سوزی بدن: طبق گفته کلینیک مایو، زنان می‌توانند در طول 30 دقیقه تمرین با هولاهوپ حدود 165 کالری بسوزانند و مردان می‌توانند حدود 200 کالری بسوزانند. این تمرین با سایر فعالیت‌های هوازی مانند رقص در سالن رقص، چمن زنی با ماشین چمن زنی یا پیاده روی حدود 4.5 مایل در ساعت قابل مقایسه است.

3) کاهش چربی‌های دور کمر و باسن: یک مطالعه مزایای تمرین بانوان با هولاهوپ به مدت 6 هفته را ارزیابی کرد. در پایان 6 هفته، محققان دریافتند که بیشتر بانوان در این مطالعه چند سانتی‌متر از سایز دور کمر و باسن خود را از دست داده بودند. به طور کلی، بانوان در این مطالعه به طور متوسط 3.4 سانتی‌متر از سایز دور کمر و 1.4 سانتی‌متر از سایز باسن خود را از دست دادند.

هفت مزیت استفاده از هولاهوپ هوشمند

4) کاهش چربی‌های شکم و پهلو: طبق مطالعه‌ی انجام شده در سال 2019، مزایای یک برنامه تمرینی با هولاهوپ با یک برنامه پیاده‌روی برای افراد دارای اضافه وزن نیز مقایسه شد. 53 نفر در این مطالعه به طور متوسط 12.8 دقیقه در روز تمرین با هولاهوپ را انجام دادند یا 9986 قدم در روز پیاده‌روی کردند. محققان دریافتند افرادی که تمرین با هولاهوپ انجام دادند نسبت به گروه بعدی که پیاده‌روی کردند، مقدار قابل توجهی از چربی‌های اضافه نواحی شکم و پهلوی خود را از دست دادند.

5) کاهش کلسترول بد (LDL): کلسترول LDL اغلب به عنوان کلسترول "بد" شناخته می‌شود. اگر کلسترول بد خیلی زیاد شود، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد. طبق مطالعه‌ی انجام شده در سال 2019 که قبلاً ذکر شد نشان داد که شرکت‌کنندگان در گروه تمرین با هولاهوپ در پایان برنامه 6 هفته‌ای در مقایسه با برنامه پیاده‌روی کاهش قابل توجهی در سطح کلسترول LDL خود داشتند.

6. بهبود تمرکز و تعادل: داشتن تعادل و تمرکز لازم به شما این را امکان می‌دهد تا حرکات بدن خود را بهتر کنترل کنید، هم‌چنین تمرینات دیگر را با اصول صحیح آن انجام دهید. هر نوع فعالیت بدنی که شما را ملزم به حفظ وضعیت و ثبات در حالت خاص کند، می‌تواند به حفظ و بهبود تعادل شما هم کمک کند.

7. ارزان و قابل حمل: از آن جایی که حلقه هولاهوپ قابلیت سرهم شدن دارد به راحتی می‌توان از آن در مکان‌های مختلف استفاده کرد. علاوه ‌بر این، قیمت این حلقه نسبت به کارایی آن به صرفه است و هزینه‌ی زیادی روی دستتان نمی‌گذارد.

تمرین با هولاهوپ به این افراد توصیه نمی‌شود

  • افرادی که سابقه‌ی مشکلات ستون فقرات از قبیل دیسک کمر، شکستگی ستون فقرات و یا کمر درد دارند به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.
  • افرادی که دچار مشکلات قلبی هستند حتماً پیش از شروع تمرین با هولاهوپ با پزشک خود مشورت کنند.
  • برای مادران عزیزی که به تازگی زایمان کرده‌اند، توصیه می‌کنیم چند ماه صبر کرده و پس از بهبودی کامل با مشورت پزشک خود تمرین با هولاهوپ را آغاز کنند.

نکات مهم استفاده از هولاهوپ هوشمند

در هنگام استفاده از هولاهوپ هوشمند، حتماً باید به این نکات توجه کنید تا احتمال آسیب بدنی حین تمرین کاهش یافته و بتوانید تأثیرات مثبتی از تمرین با حلقه را دریافت کنید.

  1. در طول اجرای تمرین، ستون مهره‌ها را صاف و عضلات میان‌تنه را درگیر نگه دارید و از خم کردن کمر جداً خودداری کنید.
  2. در حین استفاده از هولاهوپ هوشمند حتماً لباس ورزشی تنگ و چسبان به تن داشته باشید تا تأثیر آن بر روی بخش‌های مختلف بدن بیشتر باشد.
  3. اگر مبتلا به بیماری‌های کمری مانند دیسک و سیاتیک هستید، حتماً قبل استفاده از حلقه با پزشک خود مشورت کرده و در صورت تأیید به طور روزانه از آن استفاده کنید.
Agilinex spring-loaded belly wheel Agilinex smart hula hoop Agilinex Swedish swimming grip
خرید چرخ شکم فنردار Agilinex خرید هولاهوپ هوشمند Agilinex خرید دستگیره شنای سوئدی Agilinex

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با یکی از جدیدترین حلقه‌های لاغری روز دنیا آشنا کنیم، فواید استفاده از آن را برایتان بازگو کنیم و در انتها نکاتی که باید حین تمرین رعایت کنید را به شما گوشزد کنیم. امیدواریم مطالب فوق برای رسیدن به اندامی متناسب برایتان مفید بوده باشد. از شما سپاسگزاریم که تا انتهای این مطالب همراه ما بودید.


برچسب‌ها

محصولات پیشنهادی