search
ثبت نام / ورود

بهترین ابزارهای تمرینات شکم و پهلو


نفیسه نفیسه معینی راد 189 بازدید ۱۴۰۲/۰۴/۰۶

در حال حاضر و در دنیای امروز بسیاری از افراد بیش از پیش به تناسب اندام اهمیت می‌دهند و از این بین لاغری شکم و پهلو همیشه مورد بحث بوده و خواهد بود. برای دست یافتن به چنین هدفی هیچ چیز به اندازه ورزش درست و اصولی و به کمک ابزار مناسب آن، کارساز نیست. در ادامه مطلب به معرفی بهترین ابزارهای تمرینات شکم و پهلو و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها می‌پردازیم، با ما در اسپرت کالا همراه باشید. 

بهترین ابزارهای تمرینات شکم و پهلو

1. چرخ شکم: چرخ شکم یا غلطک شکم ابزار تمرینی برای تقویت عضلات شکم است. این چرخ از یک میله استوانه‌ای شکل با دو عدد چرخ ژله‌ای تشکیل شده است. این ابزار علاوه بر عضلات شکم و پهلو عضلات بازو، کمر و گردن را نیز درگیر می‌کند. در هنگام خرید چرخ شکم باید اندازه، قطر و وزن آن، جنس و طراحی دسته را در نظر بگیرید. به عنوان مثال بای انجام یک تمرین با چرخ شکم روی زمین زانو بزنید و یک چرخ شکم را زیر شانه‌های خود نگه دارید. شکم خود را محکم نگه دارید و چرخ را به سمت جلو بچرخانید تا زمانی که احساس کنید در حال از دست دادن تنش در ناحیه مرکزی هستید و ممکن است لگن شما آویزان شود. درحالی که عضلات شکم را منقبض کردید به حالت اولیه برگردید.

بهترین ابزارهای تمرینات شکم و پهلو

2. مدیسن بال: تفاوت توپ مدیسن بال با سایر توپ‌های ورزشی در این است که این توپ‌ها دارای وزن می‌باشد و معمولاً از یک کیلو به بالا ( تا 7 یا 10 کیلوگرم) است. اضافه کردن توپ مدیسین بال به تمرینات شکم باعث اعمال فشار بیشتر و در نتیجه چربی سوزی بیشتر می‌شود. هم‌چنین استفاده از مدیسین بال باعث تقویت عضلات شکم و ساخت شکم شش تکه می‌شود. برای انجام تمرین با توپ مدیسن بال روی زمین بنشینید و زانوی خود را خم کنید، در حالی که یک توپ مدیسن بال را با دو دست نگه می‌دارید، بازوهای خود را در مقابل خود دراز کنید. همزمان که توپ در دستانتان است بدن را به صورت انفجاری به یک طرف بچرخانید و سپس به طرف دیگر بچرخانید. 

3. دمبل: دمبل‌ها در انواع ثابت و قابل تنظیم در بازار وجود دارند و از طریق چربی‌سوزی باعث کاهش حجم عضلات شکم و پهلو می‌شوند. حرکات تمرینی شکم با دمبل شامل وی آپ، کرانچ گردشی، ددلیفت یک پا و ... می‌شود. برای نمونه روی زمین دراز بکشید و یک دمبل را روی سینه خود قرار دهید، حال زانوهایتان را خم کنید و کف پاها را روی زمین قرار دهید. شانه‌هایتان را از زمین جدا کنید و به سمت چپ بالا بیاورید. در نهایت به حالت اولیه برگردید و همین حرکت را به سمت راست انجام بدهید. در این تمرین نباید کمر را از زمین جدا کنید.

بهترین ابزارهای تمرینات شکم و پهلو

4. هولاهوپ: حلقه هولاهوپ امروزه از جمله وسایل ورزشی پرکاربرد است و بسیاری از مردم به منظور لاغری ران، شکم، پهلو و حفظ تناسب بدن از آن استفاده می‌کنند. هولاهوپ‌ها هوشمند یا ساده هستند و در سایز و اندازه‌های مختلفی یافت می‌شوند. اگر هدف از هولاهوپ زدن سوزاندن کالری است باید از حلقه‌های سبک با ضخامت کم‌ استفاده کرد و حلقه‌های سنگین که برجستگی‌هایی با خود دارند با ضربات شدید بر شکم و پهلو باعث لاغری سریع خواهند شد. وزن معمول انواع هولاهوپ‌های مورد استفاده برای لاغری شکم و پهلو 900 گرم است و دارای انواع مگنتی، اسفنجی، توپدار و اسمارت می‌باشد. این وسیله با حرکات چرخشی جانبی خود باعث کاهش حجم چربی موجود در شکم و پهلو شده و علاوه بر تقویت انعطاف پذیری بدن، باعث تقویت حرکات روده نیز می‌شود.

Agilinex physical abdominal wheel Agilinex wing medicine Agilinex smart hula hoop
خرید چرخ شکم جسمین Agilinex خرید مدیسین بال Agilinex خرید هولاهوپ هوشمند Agilinex

سخن پایانی

اگر تا به امروز به دنبال وسایل ورزشی برای چربی سوزی ناحیه شکم و پهلو بودید، در این مقاله از اسپرت کالا سعی شد به معرفی بهترین ابزارهای تمرینات شکم و پهلو بپردازد. برای شروع چربی سوزی می‌توانید از این وسایل استفاده نمائید، البته از ابزارهای ورزشی چون استپ ورزشی، انواع کش‌های ورزشی و ... هم در این گونه تمرینات استفاده کنید.


برچسب‌ها

محصولات پیشنهادی