search
ثبت نام / ورود

انواع استپ ایروبیک و مزیت های استفاده از آن


نفیسه نفیسه معینی راد 187 بازدید ۱۴۰۲/۰۴/۰۶

استپ ایروبیک

استپ های ایروبیک یکی از بهترین وسایل برای ورزش های هوازی می باشد و به شما برای داشتن یک ورزش با کیفیت و دل پذیر کمک زیادی می کند. اگر می خواهید وزن خود را کم کنید یا ضربان قلب خود را بالا ببرید این وسیله بسیار به شما کمک می کند. با این وسیله می توان تمرین های متنوع و زیادی انجام داد. شما می توانید برای کار با این وسیله در باشگاه های ورزشی ثبت نام کنید اما اگر وقت باشگاه رفتن را ندارید می توانید این وسیله را  در فروشگاه ورزشی آنلاین خریداری کنید و در خانه به ورزش و تمرینات آن بپردازید. زیرا استپ های ایروبیک اغلب قیمت های ارزانی دارند و فضای زیادی از خانه را اشغال نمی کند. در ادامه می خواهیم به مزیت ها، ویژگی و انواع استپ های ایروبیک بپردازیم.

استپ ایروبیک با کیفیت در رنگ مشکی-صورتی

مزیت های استپ ایروبیک

استپ های ایروبیک محصولات فوق العاده ای برای ورزش می باشد و برای هر کسی در هر سنی این محصول پیشنهاد می شود. یکی از مهم ترین مزایای این دستگاه این است که تنوع گسترده ای برای انجام تمرینات دارد و شما می توانید انواع تمرینات مختلف را در طول روز انجام دهید به همین خاطر بعد از یک مدت برایتان کسل کننده نمی شود و برای شما سرگرم کننده و دلنشین باقی می ماند. با توجه به تنوع زیادی که در تمرینات این دستگاه موجود است، اما یادگیری این تمارین نیاز به مهارت های زیاد و سنگین ندارد و شما به آسانی می توانید این تمرینات را به صورت اصولی و صحیح انجام دهید. رنج قیمتی که این محصول دارد بالا نیست و به نسبت وسایل دیگر قیمت پایین و ارزانی دارد که این امکان را به افراد دیگری که می خواهند یک ورزش پر کاربرد و مفید داشته باشند، می دهد که استپ ایروبیک را خریداری و استفاده کنند. این وسیله بیشتر با عضلات پایین تنه شما کار دارد و عضلات پایین تنه شما مانند پشت، عضلات پا و ... را تقویت می کند. در کل کاربرد و مزایای زیادی دارد تا شما بتوانید از این محصول استفاده لازم را بکنید.

نکاتی درباره نحوه استفاده از استپ ایروبیک

آموزش های استپ ها در هر جایی پیدا می شود و شما می توانید از طریق چندین ویدیو یا کتاب ای ورزشی از آموزش های استپ ایروبیک مطلع شوید و شروع به ورزش کنید. همان طور که گفتیم تمرینات استپ ایروبیک بسیار ساده می باشد و شما سریع می توانید یادگیری را شروع کنید. شما برای گرفتن یک نتیجه خوب می توانید به طور مداوم و پیوسته تمرینات مربوطه را انجام دهید و بعد از مدتی تمرینات خود را سخت تر کنید. یکی از کار هایی که برای سخت تر شدن استپ ها می توانید انجام دهید این است که سرعت هر مرحله از تمرینات رو بیشتر کنید و یا ارتفاع استپ ها را بیشتر کنید. با این کار ها فشار بر روی عضلات بیشتر و تمرینات برای شما چالشی تر می شود. یکی از کار هایی که تمرینات شما را بهتر و کاربردی تر می کند، پخش موسیقی سر تمرین است. قتی موزیک پخش می شود شما باید بر روی استپ خود بالا و پایین بروید و این کار ها را در چندین ست با تعداد مناسب تکرار کنید. یکی از نکات در ورزش های هوازی این است که شما باید همواره فرم بدن خود را حفظ کرده و تمام نکات ورزشی مانند حفظ کردن شانه و کمر در موقعیت درست و یا قرار دادن کامل پا بر روی سطح زمین، رعایت کنید تا دچار آسیب دیدگی های جدی نشوید.
یک سری تکنیک برای وسایل هوازی وجود دارد که اگر این موضوع ها را در ورزش رعایت کنید یک ورزش مفید و کاربردی تر خواهید داشت. یک اینکه اگر ارتفاع استپ ورزشی خود را کمتر یا و بیشتر کنید شدت تمرینات شما فرق می کند. به طوری که هر چه ارتفاع افزایش پیدا کند شدت و سختی تمرین بیشتر می شود. به یک و یا دو تمرین قانع نشوید و سعی کنید تمرین های با تنوع بیشتری انجام دهید. زیرا این استپ ها فقط  برای بالا و پایین رفتن طراحی نشده است و شما به وسیله این دستگاه می توانید عضلات دیگر بدنات را نیز درگیر کنید. دقت داشته باشید که حتما هر پا را به اندازه مساوی تقویت کنید و پرورش دهید. این موضوع به شما کمک می کند تا تعادل بدنتان به هم نخورد و عضلاتتان تعادل داشته باشند. زانوهای خود را در هنگام ورزش قفل نکنید. وقتی می خواهید گام بردارید این کار را به آهستگی و آرامی انجام دهید. خیلی مهم است که در حین ورزش کردن حتما مراقب سلامتی خود باشید چون یک اشتباه در حرکات ورزشی می تواند توان سنگینی برای شما داشته باشد.

تمرین با استپ ایروبیک در باشگاه

انواع استپ ایروبیک  

اسپت های ایروبیک انواع مختلفی دارند که در تنظیم ارتفاع آن ها خلاصه می شود. به طور مثال ارتفاع یک استپ ایروبیک در بازه 10 تا 15 سانتی متر می باشد برای همین خیلی مهم است که به ارتفاع استپی که می خواهید خریداری کنید دقت کنید. معمولا برای افراد مبتدی و تازه کار ارتفاع 10 سانتی متر پیشنهاد می شود و برای افراد حرفه ای میتوانند از استپ های  ایروبیک 16 تا 26 سانتی متر استفاده نمایند که مناسب است.


در  این مقاله سعی شده تا به شما کمک کنیم که چه استپ ایروبیکی برای شما مناسب است و مزایای این استپ های ایروبیک چیست. همچنین گفتیم که چه نکاتی را رعایت کنیم می توانیم بهتر از این وسیله استفاده کنیم. حتما به نکات گفته شده دقت کنید و با استفاده از این استپ ها به سلامتی بدن خود کمک کنید.


برچسب‌ها

محصولات پیشنهادی