search
ثبت نام / ورود

حرکات ورزشی با بوسو بال


نفیسه نفیسه معینی راد 168 بازدید ۱۴۰۲/۰۴/۰۶

حرکات ورزشی با بوسو بال

بوسو بال چیست و چه مزایایی دارد؟

آیا درباره نحوه حرکات ورزشی با بوسو بال در تمرینات خود کنجکاو هستید؟ ما شما را در این زمینه آگاه می­ کنیم. اگر قبلاً توپ بوسو را ندیده اید، و یا با حرکات ورزشی با بوسو بال آگاه نیستید، اصلا نگران نباشید.

یک توپ بوسو، شبیه یک توپ تمرینی است که از وسط نصف شده است، در یک طرف یک سکوی مسطح قرار دارد و در طرف دیگر یک توپ کروی قرار دارد که باد می­شود. می­ توانید آنها را در اکثر سالن­ های ورزشی، فروشگاه ­های ورزشی و آنلاین پیدا کنید. حرکات ورزشی با بوسو بال، حرکاتی تعادلی است و سطح ناپایداری را در اختیار کاربر قرار می دهد تا بر روی آن تمریناتی را انجام دهد که ماهیچه های مختلف را درگیر می ­کند. استفاده از حرکات ورزشی با بوسو بال تمرین شما را چالش برانگیزتر می­ کند و یک ابزار عالی برای درگیر کردن همه عضلات است. متنوع ترین لوازم ورزشی در فروشگاه ورزشی آنلاین اسپرت کالا.

چند تا از حرکات ورزشی با بوسو بال

  1.  نگه داشتن یک پا
    تسلط بر تعادل مهمترین کاری است که هنگام شروع حرکات ورزشی با بوسو بال انجام می ­شود. این حرکت شما را مجبور می کند مرکز ثقل خود را در سطحی ناپایدار پیدا کرده و حفظ کنید. سمت تخت بوسو را به سمت پایین قرار دهید. یک پا را در وسط بوسو قرار دهید و روی آن قدم بگذارید و روی یک پای خود تعادل ایجاد کنید. تعادل خود را به مدت 30 ثانیه حفظ کنید، سعی کنید پای دیگرتان به بوسو یا زمین برخورد نکند. همین حرکت را با استفاده از پای مخالف تکرار کنید.
  2. سگ پرنده
    اجرای یک سگ پرنده روی توپ بوسو چالش بیشتری را برای حرکت ایجاد می­کند. این حرکت یکی از چالشی ­ترین حرکات ورزشی با بوسو بال خواهد بود. سمت تخت بوسو را به سمت پایین قرار دهید. روی بوسو چهار دست و پا شوید. زانوها باید درست زیر بدن و کف دست­ها به سمت بالا باشد. انگشتان پای شما روی زمین قرار می­ گیرند. دست راست و پای چپ خود را همزمان از توپ بوسو بردارید تا موازی زمین شوند. باسن خود را به شکل توپ و گردن خود را بدون حرکت نگه دارید. دست و پای خود را به سمت پایین به سمت توپ پایین بیاورید و بازو و پای مخالف را بلند کنید.
  3.  پل
    در میان حرکات ورزشی با بوسو بال، حرکت پل یکی از بهترین ­تمرین­ ها محسوب می­ شود. سمت تخت بوسو بال را به سمت پایین قرار دهید. به پشت بخوابید، زانوها را خم کرده و پاها را روی توپ بوسو صاف قرار دهید. با کشیدن قسمت مرکزی بدن و فشار دادن به پاهای خود، قسمت پایین را از زمین بلند کنید تا زمانی که باسن شما کاملاً کشیده شود و عضلات شکم خود را در بالا تحت فشار قرار دهید. به آرامی باسن خود را پایین بیاورید و روی زمین بیاورید.
  4. حرکت کوهنورد
    با این تمرین، دو برابر تمرینات قلبی را انجام دهید. این تمرینات همچنین هسته اصلی عضلات شما را نیز هدف قرار می­ دهد، و یکی از محبوب­ترین حرکات ورزشی با بوسو بال است.  توپ بوسو را به سمت پایین قرار دهید. یک موقعیت تخته بلند را در نظر بگیرید، دستان خود را در هر دو لبه سمت صاف بوسو قرار دهید. با کشیدن قسمت مرکزی بدن، زانوها را یکی یکی به سمت قفسه سینه خود حرکت دهید و پشت خود را صاف نگه دارید. با حفظ فرم مناسب تا آنجا که می­ توانید حرکت کنید.
  5. تمرین بورپیس
    این شاید جزو تمریناتی باشد که دوست دارید از آنها متنفر باشید، اما بورپیس واقعاً ارزش تلاش را دارد. برای چالش بیشتر، یک توپ بوسو را به آن اضافه کنید. به این ترتیب این حرکت جزو چالشی ­ترین حرکات ورزشی با بوسو بال خواهد بود. بوسو بال را به سمت پایین قرار دهید. یک موقعیت تخته بلند را در نظر بگیری، دستان خود را در هر دو لبه بوسو بال قرار دهید. پاهای خود را به سمت توپ بالا بیاورید و به محض فرود، توپ بوسو را از بالای سر بلند کنید. هنگامی که بازوها کاملاً باز شده ­اند، بوسو بال را به سمت پایین بیاورید و پاها را به حالت تخته بلند برگردانید.
  6.  لانج
    اجرای لانج رو به جلو بر روی سطح ناپایدار مانند توپ بوسو به ثبات و تعادل بیشتری نیاز دارد. برای اطمینان از حفظ فرم خوب، به آرامی پیش بروید. لانج با بوسو بال در میان حرکات ورزشی با بوسو بال از محبوبیت ویژه­ای برخوردار است. 
    سمت تخت بوسو بال را به سمت پایین قرار دهید. با قاصله حدود دو پا در پشت بوسو بال یا در فاصله­ ای راحت بایستید تا بتوانید به وسط توپ قدم بگذارید. با بالا نگه داشتن قفسه سینه، قدم به جلو بر روی بوسو بال بگذارید، پای خود را در وسط قرار دهید، به حالت نشسته، سخت کار کنید تا تعادل خود را حفظ کنید. سپس بایستید، برای شروع مجدد پا را عقب بکشید و با پای دیگر این کار را تکرار کنید.


برچسب‌ها

محصولات پیشنهادی