search
ثبت نام / ورود

کاربردهای مدیسن بال در تمرینات بدنسازی


نفیسه نفیسه معینی راد 383 بازدید ۱۴۰۲/۰۴/۱۱

اگر به دنبال راهی برای لاغری، تناسب اندام و تقویت عضلات خود هستید، توپ مدیسن بال یا مدیسین بال را حتماً امتحان کنید. مدیسن بال از پلاستیک سخت و مواد چرمی متراکم ساخته می‌شود و معمولاً داخل آن با هوا یا شن پر شده است. این توپ را توپ همه کاره می‌دانند. به عبارتی کاربرد مدیسن بال تنها در حیطه‌ی ورزشی و بدنسازی محدود نمی‌شود. این وسیله با عنوان توپ پزشکی در زمینه‌ی درمانی و فیزیوتراپی هم کاربردهای فراوانی دارد. در مقاله پیش رو با توپ مدیسن بال و کاربرد آن آشنا خواهیم شد. با اسپرت کالا همراه باشید.

آشنایی با توپ مدیسن بال

مدیسن بال(Medicine ball) که با نام توپ تناسب اندام، توپ پزشکی و توپ ورزشی نیز شناخته می‌شود، برای اولین بار در یونان باستان توسط بقراط با پوست حیوانات ساخته شد؛ بقراط این توپ را با اهداف «دارویی» برای بیماران خود پرتاب می‌کرد. در طی سال‌ها این توپ تغییرات زیادی کرده است. توپ مدیسن امروزه از جنس پلاستیک‌های سخت یا مواد چرمی ساخته می‌شود و درون آن‌ با شن و هوا پر می‌شود. مدیسن بال در بدنسازی به ‌عنوان ابزاری برای تقویت تمامی عضلات بدن و در فیزیوتراپی برای بهبود عملکرد تمامی عضلات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تفاوت مدیسن بال با توپ معمولی ورزشی

واضح‌ترین تفاوت مدیسن بال و توپ ورزشی در وزن آن‌هاست. به این صورت که توپ‌های ورزشی دارای وزنی کمتر از یک کیلوگرم هستند. اما مدیسین بال یک کیلویی کم‌ترین وزن این محصول است. تفاوت دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد جنس رویه‌ی توپ است. به این معنی که رویه‌ی مدیسن بال از لایه‌ای ضخیم تشکیل شده است، زیرا باید ضربات ورزشی را تحمل کند؛ در حالی که رویه‌ی توپ معمولی چنین ضخامتی نیاز ندارد. طراحی توپ مدیسن بال به گونه‌ای می‌باشد که به کف دست‌ها آسیبی وارد نمی‌شود و قطر آن هم تقریباً اندازه‌ی عرض شانه می‌باشد. اما توپ‌های معمولی می‌توانند در سایزهای مختلف تولید شوند. 

تفاوت مدیسن بال با توپ معمولی ورزشی

توپ مدیسن بال مناسب چه افرادی است؟

هر فرد متناسب با وزن و وضعیت بدنی که دارد می‌تواند نسبت به انتخاب مدیسن بال اقدام نماید. بهتر است در ابتدای شروع کار با توپ مدیسن بال از وزن کم شروع کنید و با برنامه‌ی منظم تمرینات خود را جلو ببرید. برنامه‌ای مناسب می‌باشد که به طور متناوب پاها، بالاتنه و نیم تنه را به فعاليت وا دارد. همان طور که گفته شد بهتر است در ابتدا ورزشکاران از توپ با وزن کم استفاده کنند و به مرور تمرینات وزن توپ را افزایش دهند. ورزشکاران برای جلوگیری از آسیب رساندن به بدن باید تمرینات خود را با دقت انجام دهند زیرا استفاده نادرست از مدیسن بال برای بدن مضر بوده و می‌تواند آسیب‌های جدی به بدن وارد کند. شما می‌توانید از توپ مدیسن بال به صورت انفرادي و يا دو نفره استفاده نمائید. اين توپ برای توان بخشي، بهبود قدرت، تمرينات پلايومتريك، زمان سرعت و عكس العمل، هماهنگي و تمرينات تقويت عضلات شكم بسیار مناسب است و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای استفاده از توپ مدیسن بال

  1. افزایش قدرت بدنی
  2. افزایش هماهنگی، تعادل و کشش بدنی
  3. فعال شدن تمامی عضلات بدن
  4. امکان انجام تمرینات با شدت بالا
  5. وسیله‌ای عالی برای تمرینات هوازی
  6. کمک به بهبود وضعیت نامناسب بدن

مزایای استفاده از توپ مدیسن بال

کاربردهای مدیسن بال در تمرینات بدنسازی

امروزه به دلیل اهمیت توپ مدیسن بال در تمامی رشته‌ها، کارشناسان علوم ورزشی از آن به عنوان باشگاه بدنسازی کامل تعبیر می‌کنند. از این وسیله در تمامی وزن‌های مختلف و تمامی رشته‌های بدنسازی استفاده می‌شود. به عبارتی بهتر مدیسن بال به عنوان توپ همه کاره محسوب می‌شود. از کاربردهای مهم توپ مدیسن بال، افزایش قدرت و تقویت تمامی عضلات بدن است. اما جالب است بدانید این توپ و کار با آن برای بازتوانی افراد آسیب دیده نیز ‌بسیار توصیه می‌شود. این توپ ورزشی سنگین وزن انواع مختلفی دارد و از وزن یک کیلوگرم شروع می‌شود. قیمت این توپ نسبت به سایر وسایل بدنسازی ارزان می‌باشد بنابراین خرید مناسبی در میان سایر وسایل بدنسازی به حساب می‌آید.

Agilinex medicine ball Madison Ball VX rack Agilinex grooved wing slam
خرید مدیسین بال Agilinex خرید رک مدیسن بال VX خرید اسلم بال شیاردار Agilinex

از دیگر کاربردهای توپ مدیسن بال در تمرینات بدنسازی می‌توان به توانایی انجام اکثر تمرینات مقاومتی و استقامتی با این توپ ورزشی اشاره کرد. اگر به دنبال پرورش عضلات سرشانه‌ی خود هستید انجام تمرینات مقاومتی با توپ مدیسن بال بهترین گزینه برای شما خواهد بود. یکی دیگر از کاربردهای توپ مدیسن بال در تمرینات بدنسازی تقویت بازو، مچ، ساعد و بازوان است. قابل ذکر است با استفاده از مدیسن بال انگشتان شما نیز تقویت می‌شوند. با توپ مدیسن بال به راحتی می‌توان حرکات قدرتی، هوازی و انفجاری را انجام داد که کمک زیادی به کالری سوزی می‌کند. هم‌چنین انجام حرکات ورزشی با مدیسن بال باعث درگیر شدن عضلا شکم نیز می‌گردد. توپ مدیسن بال می‌تواند جایگزین خوبی برای دستگاه‌های بدنسازی باشد. برای جا‌به‌جایی و نگهداری توپ‌های سنگین مدیسن بال نیز می‌توان از رک متحرک مدیسن بال استفاده کرد که وسیله‌ای مناسب برای باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی است.

بنابراین، توپ مدیسن بال به شما کمک می‌کند تا عضلات خود را تقویت کنید، چربی بسوزانید و حتی عملکرد ورزشی خود را بهبود بخشید.

و اما سخن پایانی ...

توپ مدیسن بال برای کسانی که می‌خواهند قدرت عضلانی خود را افزایش داده و عضلات را با عصب و عضله هماهنگ کنند بسیار مناسب است. امیدواریم از مطالب فوق نهایت استفاده را برده باشید.


برچسب‌ها

محصولات پیشنهادی