search
ثبت نام / ورود

هشت نکته ضروری در تمرینات با بوسوبال


نفیسه نفیسه معینی راد 336 بازدید ۱۴۰۲/۰۴/۱۱

این روزها یکی از دغدغه‌های مهم زندگی افراد از بین بردن چربی‌های اضافی بدن است. متخصصان تغذیه معتقدند ورزش کردن در کنار رژیم، سرعت لاغری شما را افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند در مدت زمان کوتاه‌تری به تناسب اندام برسید. اگر می‌خواهید به کمک یک وسیله‌ی ورزشی جدید تمرینات متنوع انجام داده و به راحتی وزن کم کنید این‌ بار سراغ توپ‌های بوسوبال(Bosu Ball) بروید. در ادامه این مقاله از اسپرت کالا با موضوع هشت نکته هنگام انجام تمرین با بوسوبال همراه باشید. توپ‌های بوسوبال که به‌ تازگی راهشان را به باشگاه‌های ورزشی باز کرده‌اند، از شکل ظاهری جالبی برخوردار هستند. نکته‌ی مهم این که ضمن ورزش با این توپ‌ها بیشتر عضلات بدن شما درگیر می‌شود و به این ترتیب می‌توانید روی چربی‌سوزی با این وسیله‌ی ورزشی بیشتر حساب کنید. به عبارتی بهتر وررزش با توپ بوسوبال از ورزش‌های جدید در باشگاه است، که می‌توانید آن را برای تحرک بیشتر و کالری سوزی استفاده نمائید. علاوه بر این کسانی که می‌خواهند بدنی انعطاف‌پذیر داشته باشند یا در فکر فرم‌دهی به بدنشان هستند، هم می‌توانند از مزایای این توپ تعادلی بهره‌مند شوند.

تمرین با بوسوبال برای چه کسانی مناسب است؟

اگر جزو افرادی هستید که به دنبال تقویت عضلات و رسیدن به تعادل و انعطاف بالا هستید، ورزش با توپ‌های بوسوبال شما را به نتیجه‌ی دلخواهتان می‌رساند. هنگامی که روی توپ می‌ایستید و حرکات را انجام می‌دهید مدام در حال تکان خوردن هستید. این حالت سبب انقباض عضلات و افزایش تعادل بدن شده و در نتیجه بدن به سمت کالری‌سوزی هدایت می‌شود. در واقع هنگام ورزش با این توپ بیشتر عضلات بدن درگیر تمرینات می‌شوند و همین موضوع به شما کمک می‌کند در مدت زمان کوتاه‌تری کالری بیشتری بسوزانید. از این رو تمرینات با توپ بوسوبال در هر رده‌ی سنی برای تمامی افرادی که می‌خواهند به اندام متناسب و وزن دلخواهشان برسند مفید است. علاوه بر این می‌توانید بوسوبال را به تنهایی در کنار ورزش‌هایی مانند TRX و بدنسازی هم انجام دهید.

تمرین با بوسوبال برای چه کسانی مناسب است؟

هشت نکته ضروری در تمرینات با بوسوبال 

 تمرین با توپ تعادلی بوسوبال یک فرم جدید از تمرینات تعادل و استقامت است که می‌تواند به بهبود تعادل، استقامت عضلات مربوط به هسته‌ی بدن، افزایش قدرت عضلات و بهبود کارایی حرکتی کمک کند. در حین انجام تمرین با توپ بوسوبال، برخی نکات را در نظر بگیرید:

1. گرم کردن بدن: توجه داشته باشید حتماً قبل از تمرین با توپ بوسوبال بدنتان را گرم کنید؛ مثلا می‌توانید بدنتان را با ورزش‌های هوازی (مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، دویدن و…) گرم کنید.

2. شروع با حرکات ساده: اگر با ورزش میانه‌ی خوبی ندارید و به ‌تازگی می‌خواهید تمرین با بوسوبال را شروع کنید، حتماً از یک مربی کمک بگیرید و از حرکات بسیار ساده شروع کنید، چون تمریناتی که با توپ بوسوبال انجام می‌شوند حالت تعادلی دارند و بهتر است بدن تا حدودی از آمادگی جسمانی مناسبی برخوردار باشد.

3. استفاده از توپ به درستی: اطمینان حاصل کنید که توپ به درستی باد شده و مناسب وزن شما باشد. زیرا اگر توپ زیاد باد شود ممکن است منجر به عدم پایداری و دشواری در انجام حرکات می‌شود.

4.  تمرینات متنوع: برنامه‌ی تمرینی شما باید حاوی تمرینات متنوع باشد تا تمامی عضلات در حین اجرا فعال شوند.

هشت نکته ضروری در تمرینات با بوسوبال 

5.  حفاظت از ایمنی: در حین انجام تمرینات با توپ بوسوبال، اطمینان حاصل کنید که در یک محیط امن و فضای باز انجام می‌دهید. هم‌چنین حتماً از کفش مناسب و زیره ضد لغزش استفاده کنید.

6. حرکات آهسته و کنترل شده: حرکات باید به آرامی و کنترل شده انجام شوند. این امر کمک به تقویت عضلات هسته و بهبود تعادل می‌کند.

7. نظارت بر تنفس: در حین انجام حرکات، به دم و بازدم‌تان توجه داشته باشید و نوشیدن آب کافی را فراموش نکنید.

8. مشاوره حرفه‌ای: در صورت امکان، مشاوره از یک توانبخشی یا مربی ورزشی می‌تواند به شما کمک کند.

Agilinex-bosoball-with-handle togo bosoball mini
خرید بوسوبال دستگیره دار Agilinex خرید بوسوبال مینی Togu

یکی از مزیت‌‎های بزرگ تمرین با توپ‌های بوسوبال این است که می‌توانید با این توپ جذاب طیف وسیعی از حرکات ورزشی را با توجه به وضعیت جسمانی، هدف از ورزش و البته توصیه‌های مربی خود انجام دهید. با این وجود برای این که تمرینات با این توپ تعادلی در چربی‌سوزی و کاهش وزن تآثیر بیشتری داشته باشند، بهتر است هر حرکت را در سه ست 20 تایی انجام دهید. در صورتی ‌که می‌خواهید با کمک بوسوبال بدنتان را فرم دهید، توصیه می‌شود هر تمرین را در سه ست ۱۰ تا ۱۵ تایی به پایان برسانید، و اگر هدف شما این است که با بوسوبال بدنتان انعطاف‌پذیر‌ شود و حرکات تعادلی را بهتر انجام دهید، مدت زمان انجام هر حرکت را به‌ تدریج بیشترکنید.

شما می‌توانید برای مشاهده‌ی انواع تمرینات با توپ بوسوبال به مقاله‌ی ما با عنوان شش حرکت عالی ورزشی با بوسوبال مراجعه کرده و تمامی تمرینات را با رعایت نکات گفته شده انجام داده و در سریع‌ترین زمان ممکن به تناسب اندام برسید.

سخن پایانی

با این تفاسیر اگر از ورزش کردن با این توپ تعادلی پرطردار و مدرن خوشتان آمده و دوست دارید در منزل به عنوان یک وسیله‌ی ورزشی مستقل توپ نصفه نیمه‌ای هم داشته باشید شاید در مورد قیمت این توپ‌ها کنجکاو شده باشید. قیمت این توپ‌ها به دلیل کیفیت و کارایی زیادی که دارند، کمی گران است. از این رو قبل از خرید ابتدا توپ را در باشگاه‌های ورزشی امتحان کنید و اگر آن را از هر لحاظ پسندیدید و انجام تمرینات با آن برایتان میسر بود، نسبت به خرید این توپ‌ها اقدام کنید. از این توپ جذاب در کلاس‌های بدنسازی، ایروبیک و  TRX به عنوان مکمل استفاده می‌شود.


برچسب‌ها

محصولات پیشنهادی