search
ثبت نام / ورود

هشت دلیل استفاده از فوم رولر ماساژ


نفیسه نفیسه معینی راد 353 بازدید ۱۴۰۲/۰۴/۰۶

فوم رولر که امروزه در دنیای ورزش به خوبی جای خود را باز کرده و مورد توجه بسیاری از ورزشکاران قرار گرفته است، یکی از ابزارهای ورزشی جدید و بسیار کاربردیست که برای افزایش انعطاف پذیری بدن و ریکاوری عضلات بعد از ورزش مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته فوم رولرها هم در ورزش برای گرم کردن عضلات و هم در فیزیوتراپی برای تسکین درد و گرفتگی‌های عضلانی و ماساژ بدن نیز مورد استفاده قرار می‌‎گیرند.در این مقاله از اسپرت کالا قصد داریم در رابطه با فوم رولر ورزشی، بهترین زمان استفاده از فوم رولر و دلایل استفاده از آن‌ها صحبت کنیم. اگر شما نیز تمایل دارید که با فوم رولرها آشنا شوید، اسپرت کالا را تا انتها همراهی کنید.

آشنایی با فوم رولر

فوم رولر(Foam Roller) وسیله‌ای به ظاهر ساده، اما با کاربردهای فراوان است. این وسیله یک غلطک فومی است که از آن برای ماساژ ماهیچه‌های بدن و عضلات و ریکاوری بعد از ورزش برای کاهش درد حین تمرینات استفاده می‌شود. تمرینات با فوم رولر معمولاً بسیار ساده و سبک است که در نهایت دو هدف مهم را دنبال می‌کند: یک برای رفع گرفتگی و اسپاسم عضلات و ماهیچه‌های بدن و دو جهت ریکاوری عضلات و ماهیچه‌ها بعد از تمرینات سنگین ورزشی، گره‌ها و گرفتگی‌های دردناک در عضلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. فوم رولر یک غلطک استوانه‌ای شکل از جنس فوم سخت است، که می‌تواند روی پوست حرکت کند و دردهای عضلانی و سفتی عضلات را تسکین دهد و در بهبود انعطاف پذیری بدن مؤثر باشد.

بهترین زمان استفاده از فوم رولر

بهترین زمان انجام تمرینات با فوم رولر در هنگام گرم کردن یا سرد کردن قبل و بعد از تمرینات است. اگر به دنبال افزایش انعطاف پذیری در بعضی از نقاط بدن و آماده کردن عضلات خود هستید در حین گرم کردن از آن استفاده کنید. اگر هدفتان ریکاوری و ماساژ عمقی عضلات است، بهترین زمان استفاده در حین سرد کردن است.

بهترین زمان استفاده از فوم رولر

چگونگی انتخاب فوم رولر مناسب 

در حالی که شکل کلی یک غلطک فوم رولر نسبتاً ساده است، اما در اندازه‌ها و شکل‌های بی‌شماری تولید می‌شوند. اما نکاتی که هنگام خرید فوم رولر باید به آن‌ا توجه کنید عبارتند از:

قطر: اکثر غلطک‌های فوم رولر 12 تا 15 سانتی‌متر قطر دارند و ما متوجه شده‌ایم که برای اکثر کاربردها مناسب است. قطر بزرگتر از 12 تا 15 سانتی‌متر برای ماساژ نواحی عضلات شکم بیش از حد پهن است.

طول: طول غلطک‌های فوم رولر می‌تواند از 30 تا 45 سانتی‌متر متغیر باشد. به طور کلی، ما مزایای زیادی از فوم رولرهای بلندتر نمی‌بینیم، یک غلطک فوم رولر کوتاه 12-18 سانتی‌متر برای اکثر برنامه‌های تمرینی مناسب است.

هشت دلیل استفاده از فوم رولر ماساژ

دلایل فراوانی برای استفاده از فوم رولر ماساژ وجود دارد. این وسیله ورزشی می‌تواند سطح تمرینات و تناسب اندام شما را به بالا برده و اجازه دهد در زمان آسیب دیدگی سریع‌تر بهبود پیدا کنید. با وجود همه‌ی این فواید فراوان، در ادامه هشت نمونه از مهم‌ترینِ آن‌ها را آورده‌ایم.

1. کمک به روند گرم شدن و بهبود گردش خون در عضله

2. افزایش انعطاف پذیری و توان عضلات

3. تسکین درد حاصل از کشیدگی و اسپاسم عضله در موقع تمرین

هشت دلیل استفاده از فوم رولر ماساژ

4. از بین بردن کامل گره‌های عضلانی

5. کمک به بهبود عضلات منقبض شده بر اثر فشار حاصل از تمرین‌های سنگین و ماساژ آن

6. افزایش انتقال مواد مغذی به بافت‌های آسیب دیده و بهبودی سریع آن ناحیه

7. قابلیت اجرای حرکات تمرینی و توانبخشی 

8. در نهایت بهبود عملکرد ورزشی و تعادل بدن

Agilinex grooved foam roll Foam roll standard design trigger point BlackRoll standard foam roll
خرید فوم رول شیاردار Agilinex خرید فوم رول استاندارد طرح تریگر پوینت خرید فوم رول استاندارد BlackRoll

سخن پایانی

فوم رولر وسیله‌‌ای فوق‌العاده برای تقویت عملکرد ورزشی و کاهش آسیب دیدگی در حین تمرینات است. ورزشکاران بسیاری از این وسیله استفاده می‌کنند، زیرا دارای فواید فراوانی برای بهبود سلامتی و ریکاوری بدن پس از تمرینات است. استفاده از فوم رولرها کار سختی نیست؛ کافیست با دیدن عکس‌ها و ویدیوهای گوناگون در اینترنت از این وسیله‌ی کاربردی استفاده کنید. لازم به ذکر است هنگام انجام تمرینات با فوم رولر ماساژ، زیاده‌روی نکنید، به این معنی که به ماهیچه‌های خود زیاد فشار وارد نکنید و حواستان به واکنش‌های بدن و افزایش یا کاهش درد در زمان تمرینات باشید. استفاده از این وسیله ورزشی برای بانوان باردار و افرادی که دچار پوکی استخوان هستند به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.


برچسب‌ها

محصولات پیشنهادی