search
ثبت نام / ورود

نکات مهم هنگام خرید قمقمه


نفیسه نفیسه معینی راد 209 بازدید ۱۴۰۲/۰۴/۱۱

به طور معمول هر یک از ما در طول شبانه‌روز ساعاتی را بیرون از خانه خواهیم گذراند و گاهی اوقات ممکن است دچار تشنگی و یا گرسنگی شویم. بهترین راه برای رفع تشنگی استفاده از قمقمه آب است که انواع مختلفی از آن در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت در بازار موجود است. در ادامه‌ی مقاله به کاربردهای قمقمه، انواع آن‌ و نکات مهم هنگام خرید قمقمه اشاره خواهیم کرد.

کاربردهای قمقمه

قمقمه نوعی ظرف فلزی، پلاستیکی یا شیشه‌ای است که افراد از آن برای نگهداری و حمل آب در فعالیت‌های روزانه و یا ورزش استفاده می‌کنند. این وسیله می‌تواند آب را برای مدتی خنک نگه دارد. جنس قمقمه‌ها در دوران اشکانیان از سفال بود که روی آن با پارچه یا چرم پوشیده می‌شد و می‌توانست آب را برای ساعت‌های طولانی خنک نگه دارد. تفاوت اصلی قمقمه‌ها از گذشته تا به امروز میزان گنجایش و جنس آن‌ها می‌باشد، اما در عمل همه آن‌ها یک کار را انجام می‌دهند.

اگر تفاوت میان قمقمه و شیکر را نمی‌دانید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً مقاله‌ی دیگر ما با عنوان هفت تفاوت قمقمه و شیکر که باید بدانید را مطالعه کنید.

انواع مدل‌های قمقمه

 قمقمه‌های فلزی: این قمقمه‌ها معمولاً از جنس آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند. قمقمه‌های فلزی دارای قابلیت انتقال حرارت کم و مقاومت بالا در برابر ضربات هستند

 قمقمه‌های پلاستیکی: این مدل‌ها به دلیل وزن سبک، مناسب برای فعالیت‌هایی که وزن مهم است، می‌باشند. با این حال، آن‌ها ممکن است در برابر حرارت بالا و ضربه ضعیف باشند.

 قمقمه‌های شیشه‌ای: این قمقمه‌ها اغلب ظاهری زیبا دارند و به شما امکان مشاهده میزان مایع داخل قمقمه را می‌دهند. با این حال، آن‌ها در برابر ضربه ضعیف‌تر هستند.

انواع مدل‌های قمقمه آب

نکات مهم هنگام خرید قمقمه

1. اندازه بطری آب: بسته به این که چه کسی از قمقمه استفاده خواهد کرد، انتخاب اندازه مناسب ضروری است. مقدار آبی که باید بنوشید برای مردان، زنان و کودکان متفاوت است. به عنوان مثال، مردان و زنان باید روزانه حدود 13 فنجان آب بنوشند، در حالی که 6 تا 8 فنجان در روز برای کودکان کافی است. بنابراین مهم است در نظر داشته باشید بطری را برای چه کسی و برای چه هدفی خریداری می‌کنید. آیا باید در کیف شما جا شود؟ آیا برای ورزش بدنی است؟ آیا برای کل روز در محل کار به آب کافی نیاز دارید؟ این به شما کمک می‌کند سایز صحیح را انتخاب کنید.

2. طراحی ظاهری: طراحی ظاهری بسته به سلیقه متفاوت است و علاوه بر زیبایی در هنگام انتخاب یک قمقمه مناسب باید به سهولت استفاده از آن نیز توجه داشت. یکی دیگر از مسائل مهم در طراحی ظاهری، اهمیت سن کسی است که از قمقمه استفاده می‌کند، برای مثال در مورد کودکان از انواع رنگی آن استفاده می‌شود.

3. راحتی در استفاده: اگر در حال خرید یک قمقمه آب برای کودکان خود هستید، این یک عامل مهم است که باید در نظر بگیرید. بچه‌ها همیشه تحرکات بیشتری نسبت به بزرگسالان دارند. آن‌ها به قمقمه‌های آب بدون سر و صدا نیاز دارند که به راحتی باز و بسته شوند! ما توصیه می‌کنیم قمقمه‌ با سیستم دکمه‌ای بخرید، چیزی که با یک فشار دکمه می‌توانید جرعه جرعه آب بنوشید.

4. میزان گنجایش: بسته به میزان مصرف آب باید میزان گنجایش قمقمه را در نظر گرفت. برای مثال ورزشکاران به قمقمه‌های بزرگ‌تر نیاز دارند چون میزان آب بیشتری حین ورزش مصرف می‌کنند. گنجایش قمقمه یعنی میزان حجم بطری چه ‌قدر است. در واقع فعالیت ورزشی شما مشخص کننده‌ی میزان حجم مورد نیازتان می‌باشد. اگر فعالیت ورزشیتان زیاد است قطعاً بدنتان به آب بیشتری نیاز خواهد داشت زیرا بدن تعریق بیشتری دارد. اما اگر قمقمه را برای پیاده‌روی معمولی لازم دارید، یک بطری با میزان گنجایش پایین نیز کارتان را راه می‌اندازد.

نکات مهم هنگام خرید قمقمه آب

5. مواد به کار رفته: انتخاب مواد به تعیین میزان استحکام، بادوام و ایمن بودن قمقمه کمک می‌کند. در حالی که قمقمه‌های پلاستیکی قابل استفاده مجدد، سبک وزن، ارزان‌تر و در دسترس هستند. قمقمه‌های شیشه‌ای و فولاد ضد زنگ و سایر مواد سازگار با محیط زیست عموماً ماندگاری بیشتری دارند و از نظر محیط زیست ایمن هستند. هنگام خرید بسته به موقعیتی که قمقمه در آن استفاده می‌شود می‌بایست به آن توجه شود. قمقمه‌های شیشه‌ای در کنار زیبایی ظاهری که دارند شکستنی بوده و عموم مردم از انواع پلاستیکی آن استفاده می‌کنند، هر چند قمقمه‌های پلاستیکی هم معایب خاص خود را دارند.

6. قابلیت حفظ دما: قمقمه‌های آبی که از جنس استیل ضدزنگ هستند قابلیت حفظ دما تا چند ساعت را دارند و بسته به نیاز می‌توان از این نوع قمقمه‌ها استفاده کرد. یکی از نکات مهمی که در مورد خرید قمقمه وجود دارد، قابلیت حفظ دمای مایع داخل آن می‌باشد. برخی قمقمه‌ها برای جا‌به‌جایی مایعات در مسیرهای کوتاه مناسب می‌باشند.در این مدل حفظ دما اهمیت چندانی ندارد، اما برخی مدل‌ها که معمولاً از جنس استیل ضد زنگ هستند، می‌توانند دمای مایعات را برای چند ساعت حفظ کنند و مانع از گرم شدن و سرد شدن آن شوند.

Agilinex thermos Golf shaker VX Thermos box
خرید قمقمه Agilinex خرید شیکر Golf خرید جاقمقمه‌ای VX

سخن نهایی

خرید بعضی وسایل چه در فعالیت‌های روزانه و چه در ورزش باید با دقت صورت بگیرد. هر چقدر وسایل با کیفیت‌تر و مناسب‌تری خریداری کنید، رفاه بیشتری در هنگام استفاده کردن از آن در اختیارتان قرار می‌گیرد. شما چه تجربه‌ای از خرید قمقمه ورزشی دارید؟ ممنون می‌شویم نظراتتان را برای ما هم به اشتراک بگذارید.


برچسب‌ها

محصولات پیشنهادی