search
ثبت نام / ورود

انواع کش مینی لوپ


نفیسه نفیسه معینی راد 399 بازدید ۱۴۰۲/۰۴/۰۷

یکی از کوچک‌ترین لوازم جانبی ورزشی که به هنگام تمرین در باشگاه‌ و منازل استفاده می‌شود کش مینی لوپ است. کش‌های مینی لوپ یا مقاومتی در دو نوع لاتکس و پارچه‌ای تولید و روانه‌ی بازار می‌شوند. در ادامه‌ی مقاله شما را انواع کش مینی لوپ، مزایا و معایب هر کدام آشنا خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید. 

تعریف کش مینی لوپ

کش‌های مینی لوپ (Mini loop band) به کش‌های مقامتی هم شناخته می‌شوند. با استفاده از این ابزار ورزشی می‌توانید بسیاری از تمرینات بدنسازی را در هر مکانی و بدون دستگاه انجام دهید. به این ترتیب ارزش کش مینی لوپ حتی می‌تواند در حد یک باشگاه بدنسازی مجهز باشد. مهم‌ترین تمریناتی که با استفاده از کش مینی لوپ می‌توانید داشته باشید، تمرینات قدرتی هستند. البته کسانی که ورزش‌های هوازی را ترجیح می‌دهند، مانند شنا یا دویدن، می‌توانند از این ابزار برای گرم کردن قبل از تمرین اصلی استفاده کنند. برای آشنایی با ورزش‌های هوازی می‌توانید مقاله ما با عنوان انواع تمرینات هوازی و راهنمای انتخاب بهترین آن را مطالعه کنید.

انواع کش مینی لوپ

کش‌های مینی لوپ در دو نوع لاتکس و پارچه‌ای ساخته می‌شوند که در ادامه توضیح خواهیم داد. 

  1. کش مینی لوپ لاتکس: کش‌های مینی لوپ از جنس لاتکس دارای هشت مقاومت می‌باشد که مقاومت و کشسانی آن‌ها در هر رنگ متفاوت می‌باشد.
  2. کش مینی لوپ پارچه‌ای: کش‌های مینی لوپ پارچه‌ای از پارچه‌ی مقاوم تهیه شده که قابل شستشو می‌باشد. کش‌های مینی لوپ پارچه‌ای دارای پنج مقاومت مختلف هستند.

تفاوت‌های کش مینی لوپ لاتکس در مقابل پارچه‌ای

این یک سؤال عالی است که قبل از سرمایه‌گذاری و خرید باندهای مقاومتی باید پاسخ آن را بدانید. برای پاسخ به این سؤال باید بگوییم تفاوت اصلی بین نوارهای مقاومت لاتکس یا پارچه، به سادگی موادی است که از آن ساخته شده‌اند و این که چگونه بر حرکات ورزشی شما تأثیر می‌گذارد. البته نوارهای مقاومتی لاتکس یا لاستیکی از لاستیک ساخته می‌شوند. از طرف دیگر، کش مینی لوپ پارچه از مواد قوی‌تری، معمولاً پنبه یا پارچه بادوام دیگر ساخته می‌شوند. این‌ها مقاومت، پشتیبانی و عملکرد منحصر به فردی را در حین تمرین ارائه می‌دهند.

تفاوت‌ کش مینی لوپ لاتکس با پارچه‌ای

مزایا و معایب کش‌ مینی لوپ لاتکس و پارچه‌ای

برای انتخاب سریع‌تر و راحت‌تر بادندهای مقاومتی به شما پیشنهاد می‌کنیم انواع مزایا و معایب هر کدام از نوارهای لاتکس و پارچه‌ای را که در ادامه خواهیم گفت، پس با دقت مطالعه کنید. 

مزایای کش مینی لوپ لاستیکی:

  1. از آن جایی که این نوع کش‌ها از لاستیک ساخته شده‌اند، دامنه‌ی حرکتی بیشتری را ایجاد می‌کنند.
  2. به طور کلی در یک بسته بسته نرم افزاری ارائه می‌شود که برای گزینه‌های مقاومت متنوع عالی است.

معایب کش مینی لوپ لاستیکی:

  1. از آن جایی که لاستیک می‌تواند به پوست بچسبد (و کاملاً دردناک باشد) باید مطمئن شوید که ساق پوشیده‌اید. متوجه خواهید شد که اگر نوار مقاومت لاستیکی به سایش فعال شما نرسد، ممکن است پیچ شوند.
  2. لاستیک به احتمال زیاد در طول زمان دچار "ساییدگی و پاره شدن" می‌شود و به اندازه‌ی نوارهای پارچه‌ای بادوام نیست. این بدان معنی است که مقاومت می‌تواند کاهش یابد یا حتی ممکن است به مرور زمان شکسته شود.
  3. اگر به لاتکس حساسیت دارید، ممکن است در صورت بروز واکنش نتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

معایب کش مینی لوپ لاستیکی

مزایای کش مینی لوپ پارچه‌ای:

  1. نوارهای مقاومت پارچه‌ای بسیار قوی‌تر از نوارهای لاتکس هستند و در هنگام انجام تمرینات پا مقاومت زیادی را به آن اضافه می‌کنند.
  2. به دلیل کیفیت و دوام بالایی که دارند، پشتیبانی و چسبندگی بهتری را ارائه می‌کنند، بنابراین متوجه خواهید شد که مانند نوارهای لاستیکی نمی‌لغزند.
  3. بعد از هر بار استفاده می‌توانید این کش‌ها را در ماشین لباسشویی بیندازید.
  4. کش‌های پارچه‌ای دوام بیشتری نسبت به نوارهای لاستیکی دارد و بنابراین خریدی سازگار با محیط زیست هستند.

معایب کش مینی لوپ پارچه‌ای:

کش‌های مینی لوپ پارچه‌ای به اندازه‌ی کش‌های مینی لوپ لاتکس کشش زیادی ندارند. بنابراین برای تمرینات بالاتنه معمول نیست، مگر این که بسته‌ای را خریداری کنید که مقاومت‌های مختلفی داشته باشد تا گزینه‌هایی برای تمرین کامل بدن در اختیار شما قرار دهد. 

Togu fabric mini band 38cm Agilinex fabric mini band Agilinex fabric mini band
خرید مینی بند پارچه ای Togu خرید مینی‌بند پارچه‌ای 38 سانتی‌متری Agilinex خرید مینی‌بند پارچه‌ای Agilinex

نکته: اگر می‌خواهید با نوارهای مقاومت پارچه‌ای استفاده کنید، سعی کنید بسته‌ای با مقاومت‌های مختلف خریداری کنید تا بتوانید از مزایای آن در یک تمرین کامل بدن استفاده کنید. اگر مبتدی هستید، بهترین روش استفاده از کش مینی لوپ پارچه‌ای این است که چندین نمونه با ضخامت‌ها و مقاومت‌های مختلف و هم‌چنین اندازه‌های متفاوت تهیه کنید. در ابتدا با سبک‌ترین نمونه کار را شروع کنید و به تدریج به مراحل سنگین‌تر بروید، البته توجه داشته باشید که در نحوه‌ی اجرای حرکات و نوع کش مینی لوپ پارچه‌ای که استفاده می‌کنید حتماً با یک فرد متخصص در این زمینه مشورت کنید. توجه داشته باشید نوارهای پارچه‌ای همیشه قیمت کمی بالاتر خواهند داشت زیرا دوام بیشتری دارند و عمر بیشتری برای شما خواهند داشت.

سخن پایانی

کش‌های مینی لوپ یا مقاومتی به تقویت و فرم دهی عضلات کمک زیادی می‌کنند. همان طور که در بالا اشاره شد این کش‌های ورزشی انواع و درجات مختلفی دارند و شما می‌‎بایست کشی را انتخاب کنید که با قدرت بدنی و توان شما تناسب داشته باشد. امیداوریم این مقاله از اسپرت کالا برای شما ورزشکاران عزیز مفید بوده باشد و بتوانید از مطالب آن حداکثر استفاده را ببرید.


برچسب‌ها

محصولات پیشنهادی