search
ثبت نام / ورود

انواع وزنه پا


نفیسه نفیسه معینی راد 156 بازدید ۱۴۰۲/۰۴/۰۶

وزنه پا چیست؟

وزنه پا، وزنه ای پوشیدنی است که معمولاً بین یک تا پنج پوند متغیر است که شما آن را در اطراف مچ پا محکم می کنید. این نوع خاص از وزنه ها طوری طراحی شده اند که هنگام حرکت، فشار بیشتری به قسمت تحتانی بدن شما وارد کنند، که باعث می شود ماهیچه های پای شما سخت تر کار کنند. متنوع ترین محصولات ورزشی در فروشگاه ورزشی آنلاین اسپرت کالا.

وزنه مچ پا با کیفیت

وزنه پا برای چه تمریناتی مناسب است؟
وزنه پا یک راه عالی برای اضافه کردن یک چالش اضافی به همه نوع ورزش است، از تمرینات با فشار کمتر مانند یوگا و پیلاتس گرفته تا تمرینات هوازی مانند پیاده روی و پرش با جک می توانند شامل وزنه پا باشند. به عنوان مثال وزنه پا می تواند تجربه متفاوتی از دویدن را به شما ارائه دهد، که البته فشار بیشتری هم به عضلات پا تحمیل می کند. البته این نکته نیز داری اهمیت است که اضاقه کردن وزنه پا به تمرینات باید حتما زیر نظر مربی و متخصص در این زمینه باشد، چرا که با استفاده نا به جا از وزنه پا می تواند خطر آسیب دیدگی را چندین برابر کند.

استفاده از وزنه پا چه مزایایی دارد؟
به بیان ساده، وزنه پا عضلات ساق پا را تقویت کرده و اثر تقویت کننده بیشتری را در تمرینات به همراه خواهد داشت. تری داونی، فیزیوتراپیست در شبکه توانبخشی اسپولدینگ به هاروارد گفت: وزنه پا وزن بار بیشتری بر گروه عضلانی که مورد هدف قرار می گیرد ، وارد می کند، و در نتیجه فزایش قدرت عضلانی را به همراه دارد.

هنگام خرید وزنه پا باید به دنبال چه چیزی باشید؟
ابتدا به وزن موردنظر خود فکر کنید و اینکه بدن شما از عهده چه چیزی بر می آید. اگر تازه از وزنه های پا استفاده می کنید، احتمالاً می خواهید یک ست یک تا دو پوندی را انتخاب کنید. این وزنه پا ممکن است سنگین به نظر نرسد، اما به ما اعتماد کنید، انجام لیفت یا ساق پا بسیار چالش برانگیز خواهد بود. در صورتی که شک دارید و نمی دانید چه وزنی را انتخاب کنید، یک جفت وزنه پا با وزن قابل تنظیم را انتخاب کنید، تا بتوانید بفهمید که چه سطحی از وزنه را بیشتر دوست دارید. هنگام خرید وزنه پا، همچنین باید توجه داشته باشید که برای چه نوع تمرینی قصد دارید از آنها استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر واقعا تمرینات حرفه ای و با فشار بالا را انجام می دهید، به یک جفت با دوام تر و ایمن تر از وزنه پا استاندارد نیاز دارید تا مطمئن شوید که در وسط پرش اسکوات شکسته نمی شود یا سر نخواهد خورد.

بهترین انواع وزنه های پا

  •  وزنه پا 1 پوندی بنگلس: همان طور که احتمالاً می دانید، به لطف شبکه های اجتماعی، این وزنه پا از ماه مارس طرفداران زیادی پیدا کرده اند. ممکن است از خودتان بپرسید چه چیزی آنها را بسیار خاص کرده است؟ خوب، علاوه بر اینکه با استفاده از نوع از وزنه پا تمرینات خود را به سطح بعدی می برید ، آنها بسیار شیک به نظر می رسند. شما در واقع می توانید با این نوع وزنه پا تمرینات متفات تری را داشته باشید، بدون اینکه نگران ظاهر آنها در باشگاه باشید، و احتمالاً از آنها تعریف خواهید کرد. کسانی که این نوع وزنه پا را امتحان کرده اند می گویند بستن آنها بسیار آسان است و به سادگی هم می توان آنها را باز کرد. با این حال آنها بسیار بهتر از سایر وزنه های سنتی پا در جای خود محکم می مانند.
  • وزنه پا قابل تنظیم 1 پوندی: اگر به دنبال یک وزنه بدون متعلاقات اضافی هستید، که از آن به عنوان وزنه پا استفاده کنید، نمی توانید این نوع وزنه پا را نادیده بگیرید. آنها به لطف بند خاصی که در آنها قرار داده شده است کاملاً قابل تنظیم هستند و دارای نمای خارجی نئوپرن نرم و جذب کننده رطوبت هستند. یکی از منتقدان در مورد این نوع وزنه پا می نویسد: مواد به کار برده شده در این وزنه پا نرم هستند و من این ویژگی را دوست دارم زیرا علاوه بر اینکه شیک هستند سطح نرمی دارند بنابراین به پای من آسیبی نمی رسانند. فقط توجه داشته باشید که برخی خریداران می گویند که این وزنه ها در حین فعالیت های شدید چندان پایدار نیستند، بنابراین اگر می خواهید از آنها استفاده کنید، ممکن است هر چند وقت یک بار مجبور باشید تا آنها را تعویض کنید.
  • وزنه پا 3 پوندی دمبل اووبر: این نوع از وزنه پا که از چرم گیاهی ساخته شده است، فانتزی ترین وزنه پا موجود در بازار است. با توجه به اینکه آنها با همان مارک دمبل اووبر ساخته شده اند، حتی می توانند به عنوان دکوراسیون منزل زیبا عمل کنند، البته از آنها انتظار چیزی بیشتر از این هم نداریم. این نوع وزنه پا قطعاً جزو ان دسته از لوازم جانبی تمرین است که می توانید با افتخار از آنها استفاده کنید و در اطراف باشگاه قدم بزنید.
  • وزنه پا پرودیجن قابل تنظیم: قظعا این بهترین وزنه پا قابل تنظیم موجود در بازار است. صرف هزینه برای چندین مجموعه وزنه پا در وزن های مختلف برای تمرینات مختلف می تواند بسیار گران تمام شود. در عوض، شما می توانید این وزنه پا را با وزنه های متحرک که اضافه یا حذف می شوند، بر اساس تمرین خود انتخاب و تنظیم کنید. آنها می توانند بین یک تا پنج پوند وزن داشته باشند و کسانی که تجربه استفاده از آنها را دارند می گویند بسیار راحت است و می توانید دقیقاً میزان وزن مورد نظر خود را در هر روز مشخص و تنظیم کنید.

زنی در حال بستن وزنه های پا به مچ پای خود


برچسب‌ها

محصولات پیشنهادی