search
ثبت نام / ورود

آموزش ماساژ سوئدی


نفیسه نفیسه معینی راد 201 بازدید ۱۴۰۲/۰۴/۰۶

آموزش ماساژ سوئدی

در سوئد، "ماساژ سوئدی" به سادگی به عنوان "ماساژ کلاسیک" شناخته می شود. و این دقیقاً همان چیزی است که وجود دارد، یک درمان کلاسیک که نشان دهنده استاندارد غربی برای ریکاوری و ماساژ است. آموزش ماساژ سوئدی به عنوان یکی از انواع بسیار پرطرفدار ماساژ همواره در دوره های ماساژ جایگاه ویژه ای دارد.

ماساژ سوئدی چیست؟

ماساژ سوئدی یک ماساژ درمانی برای کل بدن است که با بافت های نرم و ماهیچه ها به بازسازی سلامت کمک می کند، و یک اثر آرام بخش و متعادل کننده بر روی سیستم عصبی ایجاد می کند. ماساژور از پنج نوع اصلی تکنیک های ماساژ در ماساژ سوئدی استفاده می کند: نوازش و سر خوردن انگشتان دست، ورز دادن، مالیدن، ضربه زدن یا ضربه زدن ارتعاشی از مواردی است که در آموزش ماساژ سوئدی گنجانده می شود.

ماساژ سوئدی چه مزایایی دارد؟

تکنیک های مختلف ماساژ سوئدی، که توسط پدر ماساژ سوئدی هنریک لینگ، ایجاد شده است، برای بهبود گردش خون، تسکین عضلات و ایجاد آرامش بیشتر طراحی شده است. این تکنیک ها امروزه در دوره های آموزش ماساژ سوئدی به هنرجوهای متقاضی آموزش داده می شوند.
برخلاف ماساژ بافت عمیق، ماساژدرمانی سوئدی از ضربات نرمتر بر روی بافت استخوان استفاده می کند. در جایی که پوشش ماهیچه ای ضخیم تری وجود دارد، از ضربات قوی تر و محکم تری استفاده می کنند. این تنظیم فشار باعث می شود ماساژ سوئدی برای آرامش ایده آل باشد. ماساژ سوئدی که برای تسکین ماهیچه های سفت و افزایش رفاه شناخته می شود، مزایای سلامتی دیگری نیز ارائه می دهد، از جمله: کاهش فشار عضلانی با دفع سموم، بهبود گردش خون و جریان ضربه در سراسر بدن، کمک به حفظ انعطاف پذیری رباط ها و تاندون ها و بهبود دامنه حرکتی، کاهش استرس روحی و جسمی، و تسکین کمردرد و درد مزمن.

ماساژ دادن کف پا

نکاتی که باید قبل از ماساژ بدانید

قبل از رفتن، با ماساژور خود چک کنید که چه چیزی باید بپوشید: ماساژور ممکن است لباس زیر یکبار مصرف به شما پیشنهاد دهد. درمانگر شما هنرمند تکنیک های ماساژ حرفه ای خواهد بود، وی آموزش ماساژ سوئدی را به طور دقیق زیر نظر اساتید حرفه ای آموخته است. روغن ها و لوسیون هایی که در ماساژ استفاده می شوند می توانند پارچه ها را لکه دار کنند، بنابراین بهتر است اگر لباس های شخصی می پوشید، از چیزهای قدیمی استفاده کنید.مانند سایر روش های درمانی، درمانگر خود را از هر گونه بیماری که ممکن است داشته باشید مطلع کنید و اگر باردار هستید، یا فقط فکر می کنید که باردار هستید، به او بگویید. بهتر است در ساعات منتهی به ماساژ از وعده های غذایی سنگین و الکل خودداری کنید.

از ماساژ سوئدی چه انتظاری باید داشت

ماساژ شما احتمالاً حدود 60 یا 90 دقیقه طول خواهد کشید. درمانگر به شما زمان می دهد تا به صورت خصوصی لباس بپوشید و روی میز ماساژ دراز بکشید، که معمولاً برای راحتی بیشتر شما با پد مخصوص پوشیده شده است، اینجا ممکن است بخواهید خود را با حوله بپوشانید. لازم نیست که همه مناطق بدن شما کاملاً در معرض دید قرار بگیرند. درمانگر شما بسته به ناحیه ای که روی آن تمرکز دارد، هر بار کمی از لباس شما را کنار می زند. اگر نگران چیزی هستید، در گفتن آن دریغ نکنید. ماساژور های حرفه ای آموزش ماساژ سوئدی را به صورت حرفه ای زیر نظر اساتید این حوزه دیده اند، پس نگران نباشید و استرس به خود راه ندهید.
درمانگر شما ممکن است در ابتدای درمان رنگ پوست شما را ارزیابی کرده و روغن های ضروری یا لوسیون را متناسب با نوع پوست شما انتخاب کند. او اینها را با یک سری تکنیک های خاص انجام می دهد، و بر اساس آنچه می خواهید به آن برسید بدن شما را ماساژ می دهد. به عنوان مثال، یک حرکت ممکن است طولانی باشد و به پشت شما کمک کند تا آرام شوید، یا شانه های شما را ورز دهد یا بمالید تا گره ها باز شوند. درمان نواحی ظریف یا حساس بدن شما را در نظر می گیرد، بنابراین باید راحت و آرامش بخش باشد.

ماساژ دادن ناحیه کتف و گردن

برخی از درمانگران دوست دارند هنگام ماساژ موسیقی پخش کنند، زیرا می تواند به شما کمک کند تا آرام شوید. اگر ترجیح می دهید آن را نداشته باشید، یا واقعاً اگر از هر چیز دیگری در اتاق درمان ناراضی هستید، از گفتن آن نترسید. خوشحال بودن در محیط اطراف برای آرامش مهم است و به شما کمک می کند تا با خوشحالی در ماساژ خود غرق شوید. درمانگر شما به صورت حرفه ای آموزش ماساژ سوئدی را گذرانده است و قطعا شرایط شما را درک می کند.اکثر درمانگران نسبت به اینکه مشتریشان چقدر مایل به برقراری ارتباط است بسیار حساس هستند و بر این اساس مکالمه با شما را محدود می کنند یا توسعه می دهند. برخی از افراد دوست دارند کمی گپ بزنند، اما برخی دیگر این کار را دوست ندارند.
پس از آن، احتمالاً احساس آرامش و شاید حتی خواب آلودگی خواهید کرد، بنابراین به خود زمان زیادی برای آرام شدن بدهید. از احساس کشیدن و صاف کردن هر عضله در بدن لذت ببرید. آشنایی با انواع ماساژ در
سایت ورزشی اسپرت کالا.


برچسب‌ها

محصولات پیشنهادی