search
ثبت نام / ورود

تفاوت کنزیوتیپ ضد حساسیت و انواع معمولی کنزیوتیپ


نفیسه نفیسه معینی راد 627 بازدید ۱۴۰۲/۰۴/۰۶

کنزیوتیپ چیست؟

کنزیوتیپ نوعی نوار کششی می باشد که قابلیت ارتجاعی آن بسیار بالا می باشد و از آن برای درمان و اصلاح عملکرد استفاده می شود. ساختار کنزیوتیپ ها از جنس کتان می باشد که بر روی فیبرهای کششی قرار دارد. اولین کنزیوتیپ در سال 1970 توسط دکتر کنزوکیس تولید شد. وی علت تولید کنزیوتیپ ها را عدم رضایت از چسب های موجود در آن زمان بیان کرده است. در ادامه به بررسی تفاوت کنزیوتیپ معمولی و کنزیوتیپ ضد حساسیت خواهیم پرداخت که این مدل ها رو می توانید در فروشگاه ورزشی اسپرت کالا بررسی نمایید.

استفاده از نوار کنزیوتیپ برای زانو درد

فواید استفاده از کنزیوتیپ ها

  • کاهش و کنترل حس درد: استفاده از نوارهای کنزیوتیپ باعث مهار بازخوردهای حسی حرکتی می شود و همچنین با فعال سازی پاسخ های عصبی عضلانی باعث فعال شدن عضلات می شود. این امر باعث می شود تا شما به هیچ وجه احساس درد و ناراحتی نداشته باشید. با در نظر گرفتن این نکته که گیرنده های پوستی در انتقال پیام نسبت به حس درد در اولویت هستند، با استفاده از کنزیوتیپ ها قادر خواهید بود تا حس درد های مفصلی و عضلانی را مهار نمایید.
  • کمک به عملکرد و استقامت عضلات و مفاصل: بکارگیری کنزیوتیپ ها در ورزش و فعالیت های بدنی به انقباض و استقامت عضلات کمک می کند، علاوه بر آن در هنگام کشیده شدن تاندون ها کمک به حفظ ساختار مفاصل نموده و از کشیدگی تاندون ها جلوگیری خواهد کرد. تعداد زیادی از ورزشکاران بنا به نظریه های مختلفی از کنزیوتیپ استفاده می کنند و کنزیوتیپ در بین آن ها از محبوبیت خاصی برخوردار است.
  • تسریع در ترمیم تورم و التهابات ناشی از تروما و سایر مواردنوار کنزیوتیپ قادر است تا به حرکت مایعات زیر پوستی کمک کند. علت این امر این است که کنزیوتیپ ها با استفاده از خاصیت کشسانی‌ ای که دارند پوست را بالا می آورد و باعث می شود تا افزایش فضای زیر پوستی برای عبور مایع لنفی ایجاد شود. سیستم لنفاوی نوعی سیستم نظام‌مند در بدن می باشد که به حرکت مایعات در داخل و خارج از ناحیه کمک می کند. سیستم لنفاوی در زیر پوست قرار دارد بنابراین هنگامی که شما نوار کنزیوتیپ را روی پوست خود قرار می دهید به شما در پاک سازی کل ناحیه متورم شده کمک خواهد کرد. نوارهای کنزیوتیپ این ویژگی را دارند که از آن ها حتی در هنگام خواب و دوش گرفتن نیز می توانید استفاده نمایید تا روند درمان شما سریع تر طی شود.

استفاده از نوار کنزیوتیپ برای اعضای صورت

کنزیوتیپ ضد حساسیت چیست و چه تفاوتی با کنزیوتیپ معمولی دارد؟

کنزیوتیپ های ضد حساسیت نواری کاربردی برای درمان گرفتگی مفاصل و تورم می باشند. نوارهای کنزیوتیپ ضد حساسیت را بدون هیچ محدودیتی می توان برای تمامی افراد از جمله ورزشکاران،بیماران و کودکان مورد استفاده قرار داد. کنزیوتیپ های ضد حساسیت این ویژگی را دارند که از عضله ی آسیب دیده بسیار حمایت کنند و باعث بازگشت فرد به حالت عادی و نرمال سلامت ساختارهای مختلف بدن خواهند شد. نوارهای کنزیوتیپ ضد حساسیت در طول و عرض و رنگ های مختلف وجود دارند که هر فرد می تواند متناسب با نیاز خود اقدام به خرید نوار کنزیوتیپ مد نظر خود نماید. اغلب نوارهای ضد حساسیت قابلیت ضد آب دارند و از جنس کتان می باشند و از آن ها می توانید در هنگام شنا و استحمام نیز استفاده نمایید. از دیگر مزایای کنزیوتیپ های ضد حساسیت می توان به میزان چسبندگی قابل توجه ای که دارند اشاره کرد که این ویژگی باعث می شود با خیال راحت در هنگام ورزش و استحمام از کنزیوتیپ استفاده کنید. چسب مخصوص اکریلیک ضد آلرژی از دیگر نقاط مثبت نوارهای کنزیوتیپ می باشد که در ترکیبات آن بکار رفته و تمامی افراد با هر نوع پوستی که دارند می توانند از این نوع نوارهای ضد حساسیت استفاده نمایند.


برچسب‌ها

محصولات پیشنهادی