search
ثبت نام / ورود

نحوه نگهداری کش های ورزشی


نفیسه نفیسه معینی راد 180 بازدید ۱۴۰۲/۰۴/۰۷

کش ورزشی چیست ؟

کش های ورزشی که نام دیگر آن ها کش های مقاومتی می باشد، محصولی ورزشی می باشد که در تمرین‌های قدرتی، عضله‌سازی و همچنین تمرین‌های ورزش‌درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. کش ورزشی محصولی پرکاربرد می باشد که با استفاده از آن فرد قادر خواهد بود تا حرکات کششی و قدرتی مختلفی را انجام دهد. با استفاده از کش های ورزشی می توانید تمرینات متنوعی را در هر مکان اعم از باشگاه یا منزل انجام دهید.

انواع کش های ورزشی:

1.مینی بند

مینی‌ بند 30 در 5 سانتی‌متری Agilinex در رنگ‌ های مختلف


2.کش‌های بدنسازی متصل شونده به در
3.تیوب های تمرینی دستگیره دار
4.
پاور باند

5.کش‌های CX و تراتیوپ ها
6.کش‌های CLX

کش ورزشی CLX Theraband طلایی رنگ

 

مزایای استفاده از کش های ورزشی

  1. بهبود عملکرد تمرینات ایروبیک و پیلاتس با افزایش مقاومت در انقباضات و انبساطات بدن ورزشکار.
  2. راحت بودن حمل و نگه داری از کش ها به علت کم جا بودن.
  3. قابل استفاده در تمرینات ترکیبی
  4. قابل استفاده برای تمامی افراد. کش‌های بدنسازی در رنج قدرتی متفاوتی موجود می‌باشند و برای افراد با هر سطح قدرت می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
  5. باعث افزایش قدرت، انعطاف پذیری و دامنه حرکتی می شوند.

ورزشکار زن مشغول انجام تمرینات با کش ورزشی

ویژگی های یک کش ورزشی مناسب

  1. دارای کشش مناسب: کش های ورزشی متناسب با ضخامتی که دارند، خاصیت کشسانی‌شان فرق می کند. فرد باید با تناسب با رشته ورزشی و سطح مهارت و قدرتی که دارد یک کش ورزشی مناسب را خریداری نماید.
  2. متناسب با ورزش هایی که می خواهید انجام دهید: کش های ورزشی دارای تنوع بسیار بالایی می باشند که این تنوع را میتوانید در فروشگاه ورزشی خانگی اسپرت کالا مشاهده کنید. مدل این کش ها با توجه به تمریناتی که می توان با آن انجام داد، تغییر می کند. برای انتخاب یک کش ورزشی استاندارد، بهتر است ابتدا نوع ورزش هایی که می خواهید با آن انجام دهید را مشخص کنید.
  3. دارای طول متناسب: طول یک کش بدن سازی نیز از دیگر پارامترهای مهم در انتخاب آن است. داشتن یک طول مناسب، شما را در انجام بهتر تمرین های ورزشی تان یاری می کند. طول کش ورزشی از نکات مهمی می باشد که در هنگام خرید باید نسبت به آن دقت داشت. کش ورزشی با طول مناسب به شما این امکان را می دهد تا تمرینات خود را به  خوبی انجام دهید.
  4. جنس بدون حساسیت: با توجه به این امر که کش های ورزشی بسیار با پوست در تماس هستند، حساسیت زا نبودن آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

نحوه نگهداری از کش های ورزشی

اصولا کش های ورزشی تا مدت زیادی قابل استفاده هستند و نیاز به تمدید خرید کش ورزشی در مدت های کوتاه نخواهید داشت. نگهداری صحیح از کش های ورزشی باعث می شود تا کش شما مدت زمان بیشتری را دوام بیاورد. بعضی از کش های ورزشی از محفظه ای برخوردار می باشند که پس از پایان ورزش می توانید کش را درون محفظه مخصوص خود قرار دهید تا به آن اسیب وارد نشود.


برچسب‌ها

محصولات پیشنهادی