search
ثبت نام / ورود

کراس فیت چیست؟


نفیسه نفیسه معینی راد 192 بازدید ۱۴۰۲/۰۴/۰۶

کراس فیت چیست؟

کراس فیت ترکیبی دقیق از ورزش و تغذیه است. ثابت شده است که این سبک از ورزش باعث افزایش تناسب اندام و سلامت افراد در هر سنی و با هر توانایی می شود. کراس فیت بر اساس یک تعریف علمی و دقیق از تناسب اندام بنا شده است. این برنامه تمرینی نتایج قابل مشاهده ای را ایجاد می کند که قابل اندازه گیری و تکرار است. می توانید کراس فیت را با یک مربی معتبر کراس فیت یا در یک جامعه حمایتی و انگیزشی مجاز کراس فیت انجام دهید، یا می توانید کراس فیت را در گاراژ یا ورزشگاه خانگی خود با مطالعه منابع معتبر موجود انجام دهید. کراس فیت نیازی به تجهیزات بسیار حرفه ای ندارد، و شاید اولین چیزی که به آن نیاز دارید یک استند باشد. کاربرد استند لوازم کراس فیت برای یک ورزشکار حرفه ای مانند عملکرد کتابخانه برای یک دانشمند است.

مردی درحال تمرینات کراس فیت با بتل روپ


کاربرد استند لوازم کراس فیت چیست؟

شاید مهم ترین کاربرد استند لوازم کراس فیت این باشد که لوازم کراس فیت هم‌چون: دمبل، وزنه هالتر، توب وال بال، کتل بل و… را در خود جای می دهد. برای یک باشگاه حرفه ای استند لوازم کراس فیت یکی از ضروری ترین اقلام باشگاه است، چرا که در نظم و ترتیب تجهیزات ورزشی نقش محوری را ایفا می کند. بدون استند لوازم کراس فیت یک باشگاه ورزشی به یک محوطه نا مرتب از لوازم و تجهیزات ورزشی بدل می شود و ورزشکاران مدت زیادی از حضور خود در باشگاه را صرف پیدا کردن لوازم مورد نیاز خود می کنند. یک کتاب فروشی را در نظر بگیرید که دارای قفسه های کتاب نباشد، حتی این حجم بی نظمی غیر قابل تصور است، یک باشگاه ورزشی بدون استند لوازم کراس فیت نیز چنین وضعیتی خواهد داشت. این بهترین مثالی است که می توان برای ذکر اهمیت و کاربرد استند لوازم کراس فیت از آن استفاده کرد.

استند کامل لوازم کراس فیت
 

آیا به تجهیزات زیادی برای کراس فیت احتیاج دارم؟

افراد خلاق راه هایی برای انجام کراس فیت با تجهیزات بسیار اندک یافته اند. شما می توانید تنها با استفاده از اصول ورزش کراس فیت و صرف نظر از اینکه چه وسایلی دارید، به تناسب اندام مطلوب خود برسید. از آنجا که اصول کراس فیت برای تنوع اهمیت بسیار زیادی قائل است، چون تنوع در حرکات ورزشی شما را قوی تر و آماده تر می کند، باید اطمینان حاصل کنید که زرادخانه تجهیزات کراس فیت شما به شما امکان می دهد تناسب اندام خود را حفظ کرده و آن را افزایش دهید. به عنوان مثال، ممکن است لازم باشد یک کوزه پر از آب یا سنگ سنگین تری برای بلند کردن پیدا کنید. اگر دچار مشکل شده اید، با یک مربی معتبر کراس فیت تماس بگیرید که می تواند به شما در ایجاد یک برنامه تمرین بر اساس تجهیزات در اختیار شما کمک کند. به هر حال نوع و تنوع حرکات و از همه مهمتر نحوه صحیح اجرای حرکات ورزشی از نوع تجهیزات در کراس فیت اهمیت بیشتری دارد. از این نظر کاربرد استند لوازم کراس فیت از همه نظر دارای اهمیت است، چرا که نظم و ترتیب در ورزش کراس فیت از اهمیت زیادی برخوردار است. د  مشاهده تجهیزات تمرینات کراسفیت در سایت ورزشی اسپرت کالا. 


کراس فیت چگونه می تواند به سلامتی و تناسب اندام کمک کند؟

کراس فیت یک راه حل منحصر به فرد برای بزرگترین مشکل پیش روی جهان امروز، یعنی بیماری های مزمن دارد. یک برنامه ورزشی کراس فیت، حرکتهای عملکردی با شدت بالا پیوسته و متنوع همراه با یک رژیم غذایی متناسب شامل گوشت و سبزیجات، آجیل و مغزها، مقداری میوه، کمی نشاسته و بدون قند، می تواند بیماری های مزمن را از شما دور کند. اگر مریض نیستید، بدانید که تناسب اندام محافظت زیادی در برابر آسیب های ناشی از بیماری های مزمن برای شما ایجاد می کند. تناسب اندام فوق العاده خوب است و باید تناسب اندام داشته باشد و آن را حفظ کنید. به این ترتیب بهتر است که برای بهبود یا حفظ سلامتی خود، کراس فیت را انجام دهید.
کراس فیت آمادگی بدنی عمومی (GPP) را بهبود می بخشد. از مربی خود بخواهید تا برنامه کراس فیت شما را طوری طراحی کند که تا حد امکان یک واکنش سازگارانه برای شما ایجاد کند. کراس فیت یک برنامه تناسب اندام تخصصی نیست بلکه تلاشی عمدی برای بهینه سازی توانایی بدنی در هر یک از 10 حوزه تناسب اندام است: استقامت قلب و عروق، تنفس، استقامت، قدرت، انعطاف پذیری، قدرت عضلانی، سرعت، هماهنگی، چابکی، تعادل و دقت. کراس فیت به منظور ارتقاء شایستگی فرد در تمام کارهای فیزیکی توسعه یافته است. افرادی که کراس فیت انجام می دهند، آمادگی خود را برای همه چالش ها، چه در ورزشگاه، چه در زمین بازی و چه به عنوان بخشی از زندگی روزمره، آماده کرده اند. کراس فیت را حتی می توانید در حیاط منزل و یا گاراژ اتومبیل خود انجام دهید، و همانطور که گفته شد به تجهیزات حرفه ای نیاز چندانی ندارید. در اینگونه موارد کاربرد استند لوازم کراس فیت می تواند از کاربرد بسیاری از تجهیزات حرفه ای برای شما مهمتر باشد، چرا که به باشگاه خانگی شما شکل منظمی می دهد. به این ترتیب کاربرد استند لوازم کراس فیت را دست کم نگیرید و حتی برای باشگاه خانگی خود یک استند تهیه کنید.


برچسب‌ها

محصولات پیشنهادی