search
ثبت نام / ورود

هشت مزیت اصلی استفاده از بتل روپ


نفیسه نفیسه معینی راد 208 بازدید ۱۴۰۲/۰۴/۰۶

یکی از طناب‌های ضخیم مورد استفاده در ورزش‌های قدرتی و تناسب اندام بتل روپ است. برای آشنایی بیشتر با این ابزار ورزشی و فواید بی شمار آن این مقاله از اسپرت کالا را مطالعه کنید. 

آشنایی با بتل روپ

بتل روپ (Battle Rope) اختراع جان بروکفیلد یکی از نویسنده‌های برجسته‌ی آمریکا و صاحب چندین رکورد جهانی در تناسب اندام و ورزش‌های قدرتی است. امروزه اکثر ورزشکاران ورزش‌های قدرتی برای افزایش توان عملیاتی بدن خود از بتل روپ استفاده می‌کنند. بتل روپ معمولاً از جنس الیاف طبیعی و غیر طبیعی ساخته می‌شود.

ویژگی‌های طناب بتل روپ

طناب‌های بتل روپ دارای طول و قطر متفاوتی هستند، ولی به طور کلی دو نوع طناب برای این ورزش موجود است: طناب معمولی و طناب جنگی.

طناب معمولی برای ورزشکاران و افراد تازه کار با هر میزان از آمادگی بدنی مناسب می‌باشد. این طناب به طور معمول 15 متر طول و 1.85 سانتی‌متر هم قطر دارد، که وزن آن تقریباً به 13.5 کیلو می‌رسد. طناب جنگی برای ورزشکاران حرفه‌ای مناسب است، معمولاً 15 متر طول داشته و قطری معادل 5 سانتی‌متر دارد. وزن این نوع طناب حدودا به 24 کیلوگرم می‌رسد. ورزش با بتل روپ در مدت زمان کوتاهی موجب بالا رفتن آمادگی جسمانی و تناسب اندام می‌شود، هم‌چنین بتل روپ یک ورزش کم هزینه و مفید است که در هر دقیقه موجب سوزاندن 11 کالری می‌شود. در زیر به هشت مزیت اصلی استفاده از این طناب ورزشی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. 

ویژگی‌های طناب بتل روپ

هشت مزیت اصلی استفاده از بتل روپ

بتل روپ یک وسیل‌ی تمرینی ساده است که همه می‌توانند از آن استفاده کنند. با استفاده از این طناب شما روی عضله‌های بازو، بالا تنه، شکم، پشت و گلوت‌ها کار می‌کنید. از مهم‌ترین فواید ورزش با بتل روپ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

1. افزایش قدرت عملکردی بدن: طناب بتل روپ در توسعه‌ی قدرت عملکردی بدن عالی عمل می‌کند. بدین صورت که این طناب ورزشی ماهیچه‌های شما را مجبور می‌کند تا به طور هماهنگ کار کنند و این به توسعه‌ی مهارت‌های دیگر مانند هماهنگی، تعادل و ثبات کمک می‌کند.

2. افزایش حجم ماهیچه‌های بدن: طناب‌ بتل روپ در تقویت و حجیم کردن ماهیچه‌ها عالی است. وزن طناب همراه با تمرینات تکراری زیاد به این معنی است که شانه‌ها، بازوها، پشت، پاها و قسمت مرکزی بدن شما سوزش را احساس می‌کنند! بتل روپ به شما کمک می‌کند تا عضلاتتان را به روش‌های کمی متفاوت تقویت کنید و آن‌ها را مجبور می‌کند سخت‌تر کار کنند.

3. تنوع در تمرینات: باور کنید یا نه، اما در واقع راه‌های زیادی برای استفاده از این طناب ورزشی وجود دارد. بسته به اهداف شما، می‌توانید بتل روپ را در انواع تمرینات خود بگنجانید. ممکن است فکر کنید فقط برای تمرینات شانه یا بازو اختصاص دارد، اما برای مثال ترکیب بتل روپ با پرش‌های اسکوات، تنها یکی از راه‌هایی است که می‌توانید با استفاده از این تجهیزات یک تمرین پاهای کشنده ایجاد کنید.

4. تمرین HIIT: طناب‌ ورزشی بتل روپ برای گنجاندن در هر نوع تمرین HIIT  یا چربی سوزی ایده‌آل است و حتی تنها چند دقیقه پیشروی با این طناب ورزشی کافی است تا روز بعد آن را احساس کنید.

5. تمرین کامل بدن: یکی از واضح‌ترین و در عین حال مهم‌ترین مزایای بتل روپ این است که استفاده از آن تمرین کامل بدن را برای شما فراهم می‌کند. به دست آوردن یک تمرین کامل بدن چیزی است که همه ما می‌توانیم انجام دهیم. برخی از مردم تصور دارند طناب بتل روپ فقط برای تمرین بازو و شانه است، اما اینطور نیست، این طناب ورزشی می‌تواند برای هدف قرار دادن بدن به عنوان یک کل استفاده شود، علیرغم این که به معنای واقعی کلمه یک تکه طناب است! با استفاده از طیف وسیعی از حرکات و تمرینات در مدت زمان کوتاهی با بتل روپ به هر قسمت از بدن خود حمله کنید.

هشت مزیت اصلی استفاده از بتل روپ

6. افزایش چربی سوزی: یکی از بهترین فواید طناب بتل روپ این است که روشی باورنکردنی برای سوزاندن چربی محسوب می‌شود. آیا از عرق کردن 45 دقیقه روی تردمیل خسته شده‌اید؟ استفاده از طناب بتل روپ راحت‌ترین راه ممکن است. در این روش شما دو برابر مقداری که در تمرینات هوازی طولانی مدت و در نیم‌ مدت تمرینات هوازی طولانی‌ مدت انجام می‌دهید، چربی می‌سوزانید

7. مفید برای عضله سازی: طناب بتل روپ می‌تواند مکمل مناسبی برای وزنه‌های ورزشی شما باشند، به این دلیل که برای رشد عضلات و استقامت بدن مناسب هستند. این می‌تواند به ویژه روی روال وزنه‌های آزاد شما تأثیر منفی بگذارد، به طوری که اگر استقامت شما بهبود یابد، می‌توانید وزنه‌های سنگین‌تری بگیرید (و در نتیجه عضله بیشتری بسازید!). اگر تغذیه و پروتئین دریافتی خود را به میزان توصیه شده برای بدن خود افزایش دهید و هم‌چنین بر تمرینات با بتل روپ تمرکز کنید، در مدت زمان کمی تغییرات بزرگی را مشاهده خواهید کرد.

8. فعال شدن همزمان چندین گروه عضلانی: چه کسی فکرش را می‌کرد که یک طناب می‌تواند تقریباً برای تمام گروه‌های ماهیچه‌ای بدن شما کار کند، این یک حقیقت محض است. شما می‌توانید تمرین را مطابق با نیازهای فردی خود تغییر دهید، خواه برای یک گروه عضلانی خاص یا چند گروه در یک زمان برای حداکثر کاهش چربی، افزایش عضله و مصرف انرژی. اگرچه ممکن است به نظر برسد که ورزش با بتل روپ به فقط روی قسمت‌های بالاتنه بدن تمرکز دارد، اما اینطور نیست بسیاری از تمرینات بتل روپ به همان اندازه روی قسمت‌های پایین تنه بدن هم تآثیر می‌گذارند.

Agilinex Battle Rope 9m Agilinex Battle Rope with Protective Cover Agilinex Battle Rope 12m
خرید بتل روپ پرو 9 متری Agilinex خرید بتل روپ پرو کاوردار 12 متری Agilinex خرید بتل روپ پرو 12 متری Agilinex

سخن پایانی

در این مطلب از اسپرت کالا سعی کردیم به شما بگوییم بتل روپ چیست، هم‌چنین به توضیح شماری از فواید تمرین با این طناب ورزشی پرداختیم. فراموش نکنید؛ تمرین مداوم و استاندارد= نتیجه مطلوب.


برچسب‌ها

محصولات پیشنهادی