search
ثبت نام / ورود

آشنایی با توپ وال بال و فواید بی نظیر آن


نفیسه نفیسه معینی راد 248 بازدید ۱۴۰۲/۰۴/۰۶

در این مقاله از اسپرت کالا درباره توپ‌های وال بال و مزایای استفاده از آن‌ها صحبت می‌کنیم، با ما همراه باشید تا در مورد توپ وال بال بیشتر بدانید و تصمیم بگیرید که آیا به این وسیله‌ی ورزشی، برای افزودن به سالن ورزشی یا منزل خود نیاز دارید یا خیر؟

آشنایی با توپ وال بال

توپ‌های وال (Wall Ball) بال توپ‌هایی نرم از جنس چرم هستند که با شن پر شده‌اند. ماسه‌های داخل توپ‌های وال بال را با پنبه متراکم پر کرده‌اند تا در زمان انجام تمرینات قدرتی به دست ورزشکاران آسیبی وارد نشود. کراس فیت برای اولین بار اوایل سال 2010 این توپ‌های زیبا و در عین حال کاربردی را معرفی کرد، که به تدریج به دلیل سهولت استفاده و اثرات عالی که بر روی اندام‌های بدن داشت محبوبیت زیادی پیدا کرد. توپ‌های وال دارای وزن‌های مختلفی بوده و شما می‌توانید بسته به قدرت بدنی و آمادگی جسمانی خود وزن مناسب را انتخاب نمائید. 

خصوصیات توپ وال بال

توپ‌های وال بال دارای وزن‌های مختلفی می‌باشند که از لحاظ ساختاری جنس ماسه‌ای داشته و روکش آن‌ها  از جنس چرم جهت محافظت از سطوح تمرین پوشیده شده و به گونه‌ای طراحی شده که هیچ آسیبی به کف دست شما نمی‌رساند. قطر توپ وال بال حدوداً به اندازه‌ی عرض شانه (36 سانتی‌متر) طراحی شده است. توپ وال بال برای افزایش تقویت بازو، مچ، ساعد و بازوان شما بسیار مناسب است و در زمان استفاده از آن انگشتان دست شما نیز تقویت می‌شوند. توپ وال بال یکی از بهترین پیشنهادهای ما به ورزشکاران است، زیرا در کنار کیفیت و دوام بالا دارای وزن‌های مختلفی بوده و توپ‌ها برای انجام حرکات مختلف ورزشی در فضای منزل و باشگاه مناسب است.

مزایای استفاده از توپ وال بال 

تمرین با وال بال دارای مزایای بسیار زیادی دارد و تقریباً برای هر گروه عضلانی بدن شما مفید است. هم‌چنین به شما این امکان را می‌دهد بدن خود را در هر سطح حرکتی، جلو به عقب یا پهلو به پهلو و به صورت چرخشی، حرکت دهید. یک تمرین معمولی با وال بال چندین گروه عضلانی را درگیر می‌کند، از جمله این عضلات می‌توان به عضلات چهارسر ران، گلوت‌ها، همسترینگ، سینه، شانه‌ها، عضله دو سر بازو، سه سر بازو و ماهیچه‌های اصلی اشاره کرد. ورزش اسکات با وال بال ضربان قلب شما را افزایش می‌دهد، از این رو این ورزش را راهی عالی برای بهبود آمادگی قلبی تنفسی و سوزاندن کالری نیز می‌دانند. 

مزایای استفاده از توپ وال بال

ورزش با توپ وال بال به افزایش قدرت انفجاری شما، که جزء ضروری بسیاری از فعالیت های ورزشی است، کمک می‌کند. به علاوه، انجام این حرکت ‌می‌تواند هماهنگی چشم و دست شما را تنظیم کرده و مهارت و دقت پرتاب شما را بهبود بخشد. یکی دیگر از فواید توپ‌های وال بال بهبود قدرت هسته مرکزی بدن است. بهبود قدرت هسته‌ای هم‌چنین ثبات و تعادل کلی را افزایش می‌دهد، که به معنی خطر کمتر آسیب دیدگی‌های روزمره‌ی شما است. حتماً برایتان سؤال پیش آمد که تمرین با وال بال چگونه انجام می‌شود؟! برای جواب این سؤال ادامه‌ی مطالب را مطالعه کنید. 

چگونگی تمرین با وال بال 

تمرین وال بال حرکت و تمرینی است با شدت زیاد که تعداد زیادی عضله در بدن شما با حداکثر تلاش نیاز دارد. این حرکت به عنوان اسکوات وال بال نیز شناخته شده است، برای انجام حرکت اسکوات نیاز به عضلات تحتانی بدن شما دارد در حالی که عضلات بالاتنه شما کاملاً منقبض می‌شوند تا بتوانند مرحله فشار را هنگام پرتاب توپ به دیواره اجرا کنند. شما باید به یک دیوار بزرگ و خالی و یک وال بال دسترسی داشته باشید تا بتوانید این حرکت را انجام دهید. لازمه حرکت استاندارد توپی دیواری ایستادن رو به دیوار است. با این حال، با چند تغییر موقعیت بدن شما تغییر می‌یابد تا بتواند عضلات مختلف بدن را به چالش بکشد.

حرکت اسکوات با توپ وال بال

تفاوت وال بال با مدیسن بال

وال بال از توپ مدیسن بال بزرگ‌تر است و وزن بندی متنوعی دارد. اثر مستقیم تمرین با توپ وال بال بر روی عضلات مچ، بازو و ساعد است. توپ وال بال نسبت به مدیسن بال پوست و روکش نرم‌تری دارد، که این به دلیل استفاده از چرم و همین طور پنبه‌های اطراف شن داخل توپ است..

چگونگی انتخاب توپ مناسب تمرین

وقتی نوبت به انتخاب وزن مناسب برای توپ‌های وال بال می‌رسد، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید، قسمت مرکزی بدن و بالاتنه شماست. توپ باید به اندازه‌ای سنگین باشد که تمرین را چالش‌برانگیز کند، اما آنقدر سبک باشد که فرم شما را به خطر نیندازد. به عبارتی، با تسلط بر حرکت، وزن سبک را شروع کنید و به سمت توپ سنگین‌تری پیش بروید. مبتدیان ممکن است بخواهند با وزن سبک‌تر 2 یا 3 کیلوگرم شروع کنند، در حالی که سطوح تناسب اندام پیشرفته ممکن است بخواهند 4 کیلوگرم یا بیشتر را امتحان کنند.

Agilinex wall ball Agilinex grooved slam ball Agilinex medicine ball
خرید وال بال Agilinex خرید اسلم بال شیاردار Agilinex خرید مدیسین بال Agilinex

سخن نهایی

تمرین با انواع وال بال یک تمرین در سطح متوسط تا پیشرفته است که می­تواند مکملی برای تمرینات ورزشی و استقامتی شما باشد. اگر قصد دارید ماهیچه‌های خود را بیشتر به چالش بکشید، می‌توانید انواع حرکات اسکات را با توپ‌های وال بال امتحان کنید و به تدریج وزن توپ را افزایش دهید. می‌توانید برای آشنایی با حرکات اسکوات به مقالات مرتبط با ما با عناوین آموزش اسکوات، اسکوات پرشی، اسکوات تک پا، اسکوات پا باز و اسکوات پروانه مراجاعه و مطالعه نمائید. ممنون از شما بابت همراهی ما تا انتهای این مقاله. موفق و پیروز باشید.


برچسب‌ها

محصولات پیشنهادی